Sovit på håret

jag åkte ju iväg en sväng...
Skönt faktiskt... att få göra nåt annat än tjorv med trollungar... inte för att det är det absolut bästa jag vet, nä... det är det... men, det känns skönt att man faktiskt kan göra nåt som vuxen människa... utan barn!

Och pappan gick upp med stumpan i samma veva som jag for iväg i den norrländska kvällens 28-gradiga kyla. Stumpan den tröttaste, febrig o INTE pigg o glad!!

Pappan berättade senare över en väldigt smaskig middag, älgkött, potatis o sås!

Hon somnade ganska fort, som en stock o sov på sitt lilla rara huvud, vaknade o högra sidans hår stod rakt ut! Halvägs i trappan ner mötte dom en storebror som kläcker ur sig: "Kolla vilket hår! Det ser nästan ut som farmor!!"
Hehe... av barn o dårar... var det så det var sagt!?
Fast, vem som helst som blir jämförd med stumpan skall känna sig hedrad... för rarare o sötare får man leta efter!!! =D

Sen, lite senare började herrn surra om Kypas...
Jag frågade lite runt omkring o snabbt kom det fram att han ville ju bra gärna åka dit... så, då hämtade vi telefelånen o han fick ringa! Upptaget, upptaget, upptaget... ja men då provar vi farmors mobil! Upptaget! Klockan är ju ändå långt efter 20.30... vi testar väl FARFARS mobil då! Och, då fick han ju svar till sist - av farmor!
Och, efter ett ganska långt samtal... så kom dom fram till att farmor hämtar, först Frida o handla... sen kommer dom o hämtar Edvin!
Jag tror att han börjar vara ganska less att trampa runt med oss här... sjuklingar som bara gnäller eller orkar inte göra nånting!!! =)

Kommentarer
Postat av: Farmor

Jag känner mig smickrad, för sötare troll finns inte!

2009-01-16 @ 07:15:45
Postat av: Farmor

Känns i alla fall bättre än Gretas hår som hade "brunnit" ;)

2009-01-16 @ 07:17:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0