Fleecepyjamasen på!

Fryser... är snorig... känner mig rätt hängig... var nog inte så klokt att cykla i dag - kyligt på morron o motvind på eftermiddan! Kände redan igår att nåt lurt var på gång...
Nå, det är väldigt länge sen jag varit förkyld, så, det får jag väl ta!
Och fleecepyjamasen... den värmer så gott!

Pappan hade fixat pastagratäng...
Varför har jag lagat maten i alla år när han är en jäkel i köket???
Gott var det... fast trollen hade inte rört mycket i sina portioner när jag kom inrullandes, det blev en timme senare idag... men, då råkade jag ha med mig en liten genomskinlig plastlåda med spännande innehåll... tre biskvier! En var till barnen... och den lådan ställde jag på bordet o sa:  "Den som äter upp maten får en kaka!"

Edvin slukade all sin mat i ett enda nafs!
Tänk vad lite "motivation" kan göra!!! =S
Stumpan var inte lika entusiastisk men åt en del... så, de fick sig varsin biskvi!
Tom Pontus åt upp sin mat så han fick sig en kaka till efterätt! ;-)
Själv hade jag råkat smaska i mig en i förbifarten innan jag slutade... det är gott, snuskigt gott med chokladbiskvier!!!

Nä... nu ska jag gå o koka mig en tekopp...
Borsta tänder på troll o så går vi o snör oss i sängen o glor på tv!
Känner ingen större iver för nåt just nu

Kommentarer
Postat av: Norrb.Beagleklubb

Norrbottens Beagleklubb håller

Inofficiell utställning

i Överkalix

Söndagen den 16 augusti 2009

Utställningen är öppen för alla raser från 4 månader

, Domare: Maria Sandlund, kennel Kapplandet

Utställningen hålls i Svartbyns Byastuga, Överkalix

Skyltat från E 4:an

Anmälningsavgifter: Valpar 100:-, alla vuxna 140:-

från 3:e anmälda hund av samma ägare 100:-

Barn med hund, anmälan på plats. Anm.avgift: 30:-

Anm.avgiften betalas in på klubbens Postgiro: 489 97 99 - 3

Sista anm.dag 7 Augusti



Anmälan skickas till:

Erik Nilsson, Svartbyvvägen 181 95693 Överkalix

eller via mail: [email protected]

Telefon: 0926-402 67, 070-3940794

I anmälan anger du ras, hundens reg.nr & namn, födelsedatum,

uppfödare och ägare. Ange gärna telefonnummer.



Bedömningen startar kl. 9.00



Fikaförsälning - Lotter - Pilkatsning m.m

2009-07-10 @ 15:11:01
URL: http://www.norrbottensbeagleklubb.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0