Ibland har man flyt...

Gårdagen var ett töcken...
Satt uppe alldeles för sent natten till måndag... "för sent" är ett milt uttryck! Jag slumrade 45 minuter på soffan den natten/morgonen... hade en del hund-jox att skriva rent...
Har dragit ut med det in i det sista - inte så konstigt... jag visste att det skulle ta tid - o troll som hjälpredor på dagen? Nä! Nattskift vid datorn? Mjä, helst inte - nå ja...
En sak är då säker, jag var trött på dan!

Stumpan o jag var nog lika trötta... där vi slocknade sida vid sida... stumpan med sitt finger inlidat i mitt hår så hårt att det började bli blått! Tuppluren var precis lagom för mamman att samla lite ny energi så resten av kvällen orkades med o så där lagom mycket energi så Edith blev pigg! Till långt efter 22 på kvällen härjade hon! Då var jag tvungen att ryta i på skarpen för att hon skulle ligga kvar i sängen o till sist somnade hon!
Det är som sjutton när de där kvällskvist-tupplurarna förstör kvällsron! Själv hade jag inga som helst problem med att somna!!! =D

Upp kom jag mig också på morron... snörde mig på cykeln o trampade iväg!
Här kommer flytet in i bilden!
För... det hade kunnat bli rejält med flyt! För på Hälla-bron började det småregna... strax efteråt stod jag själv i duschen på bageriet när himlens portar öppnade sig lite grann!
Samma sak på hemvägen...
Jag trampade iväg från Tallvik... rullade in på gården, klev av cykeln, gick in... o då... DÅ började det regna!!! En gigantisk störtskur som jag är mycket tacksam att jag slapp hamna cyklandes i... för då hade jag garanterat flutit i de strida strömmarna på vägen!

Vädret luras... inte för att jag tittat så noga på prognoserna, men i mitt sinne skulle det komma rengskurar från morron o sen bli rätt hyfsat! =S
Har tänkt cykla på torsdag också, få då se...

Bastun börjar nog bli varm nu...
Ska bli otroligt skönt att sitta o gotta sig i värmen ett tag... vädret ute skryter inte med många plusgrader! Några grader mer ute än i kylskåpet... ruggigt, blåsigt o inte speciellt sommarlikt!! Men, potatisen är nog glad! Vatten är de inte bortskämda med... där de ligger o gottar sig i jorden o gror!

Kommentarer
Postat av: Farmor o farfar

Kom ihåg!

Potatis är ingen vattenväxt!!!

2009-07-08 @ 09:40:41
Postat av: Catherine

hmm... i sandjorden här ska det komma väldigt stora mängder vatten innan det ens halvvägs riskerar bli för blött! =)

Både för o nackdel...

2009-07-08 @ 21:35:01
URL: http://cv69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0