Jag o Rudolf!

Trampade på morron...
Trampade igår också, fast bara till bageriet! För jordens jädrans åskoväder drog igång på eftermiddan... det regnade så sjukt mycket att det inte är klokt! Det sprutade rakt ut från hängrännorna som om nån stod o spolade med en brandspruta... o det var från mitt på hängrännan, inte i nåt stuprör! Sen brakade o åskade rätt rejält... lite läskigt att sitta med headset i öronen o ringa kunder!!! Men, det skulle ju vara säkert... om åskan skulle slå ner så var det i nån central o inte i mina öron lovades det...
Ja, säkert är det väl så, men det kunde jag inte riktigt övertyga min reptilhjärna så varje gång det brakade till lyfte jag en decimeter från stolen!
Säkert vid en sån åskknall jag knapprat in att en Konsumbutik skulle ha 23 formfranskor istället för beställda två!   :-o

Pappan o trollen hade rallat iväg, till Kypas o solskenet! Inte en regndroppe där!
Så jag slog en signal o frågade om han eventuellt hade lust att passera bageriet så där omkring 16-tiden... o haka fast cykeln på bilen o låta mig åka med!
Och så blev det... visserligen hade det minskat ned betydligt på regnet då, men... det lockade inte så värst mycket att ge sig ut i trafiken bli nedskvättad av alla bilar o lastbilar som kör om!
Så, jag åkte torrt o snabbt med bil istället...

Men på morron trampade jag igen!
Vädret var strålande o det verkade andra odjur också tycka!
Först ut var en gråhund som kom mot mig efter Kolhusvägen... han såg lite morsk ut när han skällde ut mig! Jag väntade bara på att få en hundkäft runt vänsterbenet... men, honom cyklade jag ifrån!
Lite senare efter vägen står det en puckad ren med gigantiska horn o stirrar på mig... jag närmar mig rätt fort o pucko-renen gör inte en ansats till att flytta på sig! Och jag lovar... det kändes som om han tog upp hela vägbanan där han stod o tornade upp sig! Så jag var ju tvungen att börja hojta o tjoa! Då glodde han ännu värre på mig men till sist styrde han stegen upp mot skogen... men, där ett tag trodde jag att det skulle bli närkontakt!

Pappan har nån klass-reunion ikväll så han var o bytte bil mot cykel o lämnade stumpan i Svartbyn! För vi gjorde upp igår att jag o stumpan kommer o grillar med dem till middag... gott o trevligt! Puckohundarna fick hänga med... först till Svartbyn o sitta i kedja bakom bilen... sen på bageriet på samma sätt... o så tillbaka till Svartbyn! Stövarn hann gräva lite... gräsplätten utanför bageriet ser ut som om det bor ett gäng mullvadar där! ;-)
Hos Anna o Lasse var det bara lite sand som förflyttades lite! Det är som sjutton med dem! Man kan inte ta med dem för då gräver o gör de galenskaper (skällde ut chefen efter notor när han kom till bageriet!) o lämnar man dem hemma så gör de ännu mer galet (tuggar i sig väggarna!) o så måste de ju ut o rastas... En hundgård skulle ju inte vara helt fel!
Nå ja... Projekt 284 på have-to-do-listan...

Jag har lämnat in en tipsrad idag!!! =)
Det var en order från en kund... Bergis: 1, Formfranska: 2, Rågbit: 1, Grovbräck: 1, Skivad limpa: 3, Ritsemlimpa: 3, Potatislimpa: 1, Joggalimpa: 1, Öjebykaka: 1,  Kanellängd: 2, Rosenkaka: 2, Kanelbullar: 3, osv... Treorna fick bli kryss o raden ser helt perfekt ut!
1, 2, 1  - 1, X, X - 1, 1, 1 osv...
Nu blir jag miljonär!!! =D

Nåväl...
Kvällen kom fort idag också...
Vi har fått stuggäster! =D
Käraste brorsan med sonen kom... o blev kanske inte så väl mottagen!
Stövarn skällde som om det stod monster i köket när han såg dem...
Edith började grina o tyckte morbror var jätteläskig! "Känner du inte igen oss?" frågade han... "Ne-ej!" kom det klart o tydligt från stumpan!
Hon är inne i en sån känslig period... vissa personer (i huvudsak karlar) är hon livrädd för! Men, det ger sig...

Tänk... ofta, väldigt ofta när Edvin är o rantar så blir det nå traktorkörningar här i vår direkta närhet! Så också idag... Kusinen hade med sig ett gäng leksaker... som Stumpan invigt! "Köra traktor... med gräääävskoooopa!" har hon mässat halva kvällen!

I morron blir det marknad... Jag bara måste köpa Edith en ballong!
När hon vaknade på Anna o Lasses soffa (hon somnade ett bra tag, rätt sent på eftermiddan) så var det en lite grinig stumpa kom intraskande från vardagsrummet! Satt i min famn o var mest missnöjd med allt... jag surrade om allt möjligt bla att det är marknad o vi ska köpa en stoooor princess-ballong bla bla bla... DÅ skulle stumpan iväg, handlöst o nu direkt! "Söpa ballong! Pinsessballong!" Men, hon får hålla sig till på söndag, för i morron ska mormor vara barnvakt när jag o pappan cyklar till Bränna!!! =D
Först sälja lotter eller vad det nu var i några timmar, sen kanske en kall öl i ett öltält nånstans!
Ska bli trevligt... Länge sen sist man varit ute på nå såna svängar!

Och nu är min kvällskopp te slut... en kanelbulle fick också slinka ner...
Lustigt att man fortfarande gillar kanelbullar!
När man står o kastar tusentals varje dag på bakplåtspapper...
Och vilken tur att jag slutade med GI-dieten innan bageriet!!!
Hade ju blivit galen att jobba på ett bageri o inte äta fikabröd!!!

Kommentarer
Postat av: Lisbeth

Det vore ju dålig reklam för bageriet om inte du ville äta deras fikabröd--eller hur-

2009-07-18 @ 09:16:05
Postat av: Catherine

Hehe... Så sant, Lisbeth, så sant! =)

2009-07-18 @ 22:20:58
URL: http://cv69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0