Nu är det verkligen vardag!

Jag åkte tidigt... 06:15 startade jag...
Och pappan började 09:00 så nu är det verkligen vardag o jobb!
Mormor har varit barnvakt idag...

Cyklade idag... o det är ju rätt lustigt att man bara möter lastbilar när cyklar!!!
Det blir rätt friskt vinddrag från en stor lastbil o när man möter dem så tar det nästan stopp i alla fall kastar det i en nästan så man druttar i diket!!
Det är väldigt mer sällan man blir omkörd av lastbilar!!!
Varför???
Idag mötte jag minst fem tradare av olika slag... två i Hällabrons direkta närhet!
Det är inte kul att möta lastbilar på Hällabron...
Det var på väg till bageriet!

På hemvägen hade jag motvind!
Fick faktistk lite mjölksyra/trötthet i benen!!!
Men, jag har kört åttans växel hela vägen, både dit o hem!! =D
Mormor o Martin stod ute på bron när jag kom inrullande på gården o det blev ett fasligt hejande på busfrön o mormor... o hon pladdrade på om allt möjligt som hänt under dagen... sen tvärtystnade hon, tittade på klockan o utbrast förbryllat: "Men!!! Klockan är ju bara 20... 22 minuter över fyra!?!?" Ja, trots motvinden o betydligt fler/värre uppförsbackar norrut än söderut så tar det inte längre tid än så att sluta fyra o cykla från bageriet!

Nä, nu ska jag gå haffa stumpan... hon sitter o käkar marknadskolor för fullt i soffan!
Somnade strax efter middan o vaknade för en stund sen... suck...
Och jag som vill gå sova strax! Hon lär ju vara pigg som en mört!
Edvin hängde med Kevin o Martin när det for till bäcken för ett kvällsdopp!
Pontus for också, så de liftade med honom... men, Pontus var snabbt tillbaka o hämtade sig varmare kläder o lämnade simfötterna!!! Han har blivit stor!!! =D
Det är inte så många år sen han låg hela dagar o badade i bäcken... simfötter på o inte det minsta känslig för kylan!!!

Stumpan fick ett par kartonger kläder idag!
En kompis till Pontus har en storasyster vars flicka har vuxit ur sina kläder som passade perfekt till stumpan!!! Så två stora kartonger med massor av jättefina kläder o skor, allt från strumpbyxor till täckbyxor o regnställ! En lycklig stumpa tog genast på sig täckbyxor o ett par rosa stövlar... så har hon stövlat omkring halva dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0