"Heeej..." ropade jag

och så sa det 'plums' när föll ner i bäcken!

Jag ropade Hej på tok för tidigt!
Vi har haft en sån där natt igen... en natt full av bävan, i ett tomt kräkstinkande vakuum! En lång väntan på nästa kräkattack... får hon behålla vattnet? Eller... Och en stumpa så trött... o så törstig! "Vatten!" har hon pipt ynkligt hela natten, så har hon fått dricka, lite i taget... den vätskan kom upp några minuter senare!

Men, det är lustig magsjuka... jag har inte varit med om nåt liknande!
Först så sjuk en hel natt... sen frisk en dag o en natt, dagen därpå var formen god däremot kackades det löst, rejält löst o med den där distinkta lukten av magsjukediarré!
Sen, på kvällskvisten kom en gigantiskt kräkomgång från ingenstans o så har det hållit på hela natten... några droppar vatten till den törstiga stumpan som strax efter kommer upp...

Puh, där fick jag för att jag trodde det var över!

Nå, vi avvaktar lite till... ska försöka få i henne vätskeersättning... men, det är äckligt! Verkligen äckligt i hennes mun! Och än så länge är allmäntillståndet rätt hyfsat! Hon spyr, torkar sig runt munnen o så tittar hon upp på tv:n lite halvimponerad över en tecknad ko som simmar: "Titta, koan simmar!"

Raraste, lilla tröttaste Prinsessan!

Akupunkturen igår var riktigt intressant!
Fem nålar, ungefär som väldigt tunna synålar... stacks in från armbågen o ner mot handen!
Första gjorde ont, riktigt ont... andra kändes knappt, sen fortsatte det ner mot sista nålen som satt i lösskinnet mellan tummen o pekfingret... där skulle det göra ont, men kändes knappt den innan däremot, den kändes!
Sen fick jag sitta i tio minuter... då kom han tillbaka o vred om i nålarna... samma där, det skulle börja bränna - första märktes knappt men andra... o näst sista... Oiiii! Vad det brände, han behövde knappt röra i nålen!
Tio minuter till... sen vrida o så fem minuter så var det klart...
Helt klart spännande o kul!
Jag ska tillbaka på i morn! =D Och, det känns bra! Hoppas att det ger effekt...

Nä, nu ska jag gå o ta mig en näve vitpepparkorn... om jag nu klarar mig från magsjukan så lär väl magen paja tack vare all vitpeppar (har bara druckit två koppar kaffe än) på fastande mage den får slåss med!

(Hmmm, idag tjorvar det värre med blogg.se)

Kommentarer
Postat av: Greta

Stackars lilla stumpan, hoppas hon kryar på sej.

2009-06-17 @ 17:20:15
Postat av: Faster Anna

Men goaste lilla trollet!!! Hoppas att hon kryar på sig snart, då får hon komma och hälsa på oss och titta på kollorna som betar i hagen bredvid oss :)

2009-06-17 @ 20:00:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0