Ihhaaa... Premiärdopp!

Jag har gjort det!!!
I JUNI!!!
Första doppet för sommarsäsongen, utomhus i naturvatten!
Och det var skönt...

Cyklade till bageriet på morron, men fick snålskjuts hem... pappan o stumpan hade byss-ärenden (Edvin är fortfarande kidnappad) så de kom o hämtade mig och cykeln när jag slutade... o med tanke på att mätaren i bilen visade 27 plus o solen stekte värre än i Sahara så var det rätt skönt att få åka i en AC-klimatiserad miljö totalt utan svett! =D

Ska cykla imorn också...

Idag har grävis varit här!
Tänk det missade både mamman o Edvin...
Men stumpan o Pappan höll ställningarna med kameran!

   
Lastbilen var väl inte mycket att hänga i julgranen enligt stumpan, men grävmaskinen!!! DEN var cool!

Efter middan gick vi ut en sväng... i den här fantastiska sommarvärmen!
Det är som att vara utomlands!  =D
(om man bortser från mygg, knott, bromsar, blinningar o swiron!)

Så när pappan körde igång grästrimmern tog jag o stumpan vagnen o traskade iväg till mormor med några plantor som vantrivs nå så kopiöst här... såna där "elefantöron" som kan växa sig till stora rabatter med rosa, fina blommor blir bara nå små fjantkvastar här!!! Så, troligen så lär de växa bättre hos mormor... det kan ju ha att göra med omsorg också! Det får blommorna här på gården kanske inte alltför mycket av!

Mormor såg vi inte till, så vi lämnade blommorna o traskade vidare... mot bäcken! =D

Stumpan stod i vattenbrynet, blev lite förnärmad när en karl sa till henne att inte röra livbojen, för hans glasögon låg där... hon blev riktigt bestört! Sen blev hon nöjd när en så gullig pojke lånade sin coola badring med "hajar" (delifiner) på!

Då stod hon o plaskande studerade pojken som gjorde mer eller mindre akrobatiska hopp från bryggan "Stylade bomber" bla! =D Själv traskade jag ut i vattnet... blev lite halvchockad när det svala vattnet nådde låren... stod där en stund o kände hur otroligt skönt det faktiskt var i vattnet!!! Men, det krävdes en lång stunds överväganden o modintalan i mitt mentala medvetande "Du vet att det är skönt när du väl kommer dig ner i vattnet!!!" så då dök jag ner, simmade några tag o så traskade vi hem igen... utan handduk eller nåt! Och, är det sommar, på riktigt!!!
När mamman kan gå i sin blöta bikini hem från badstranden utan att frysa!!!

Sen satt vi ute på bron ett bra tag o bara njöt av värmen... o tänkte, precis så här är det utomlands! Medelhavet... ahhh...
Livet kan vara helt underbart, fantastiskt o rent magiskt härligt ibland!

Stavfel mm bjuder jag på idag...
Pappan har öppnat en bärsis o tagit med en påse cashewnötter o satt sig på bron... det lockar mer än att sitta o läsa igenom alla stavfel o sånt! =D

Kommentarer
Postat av: Lillan

Bra jobbat med badet!

Jag är själv impad över att jag oxå badat flera gånger redan! Första gången var det sviiinkallt, men det har blivit varmare och varmare för varje gång. Igår kväll hade jag inte med mig badkläderna vilket jag ångrade, för då var det ljummet i vattnet.

Funderar på att spinna ikväll kl 18.30 ifall du vill hänga på =)

2009-07-01 @ 08:01:41
Postat av: Farmor

Kypasbadet 23-24 grader varmt

2009-07-01 @ 16:00:11
Postat av: Catherine

Spinning... tror dagens cykeltur: Gyljen-Tallvik-Bränna-Tallvik-Gyljen idag tog musten ur mig! =S

men, hänger gärna mer o spinner nån annan kväll! =D Börjar vara väldigt sugen på att "komma igång"!



2009-07-01 @ 23:06:59
URL: http://cv69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0