Små grodorna... små grodorna...

är lustiga att se!


Ska det dansas runt stången... då ska alla dansa runt stången!
(pappan är i särklass bäst!)

Nästa år med en frisk stumpa o Edvin ett år äldre blir det kul!
Förmiddan var hon pigg o glad... lunchen smakade nog underbart i hennes utsvultna mage, en grillad falukorvskiva på en glödrostad fralla... i stugan! Mmmm.....
Sen somnade hon o sov på soffan ett hyfsat bra tag... vaknade o var hängig, grinig, klängig, varm o eländig!
Nu på kvällskvisten har hon varit piggare igen...

Är detta en magsjuka???
Nä... då får vilken klåpardoktor som helst trönska med mig... jag ger mig inte!!!
Men... av olika "fall" alla i min närhet som varit med mer eller mindre allvarliga symtom till doktorn har väl 99% fått rådet att "Gå hem o ta en alvedon, det blir nog bra ska du se!" och... ja... inga närmare detaljer, men det har varit operationer, hjärtinfarkter, stroke mfl allvarliga åkommor som varit den riktiga orsaken som farbror doktor viftat bort med en överlägsen min! Jag har inte så stort förtroende för doktorer... nä... inte det...

Nåväl... få då se hur hennes form är i morn!
Nu ska jag gå o spilla upp en singelmaltare från Speyside! Ahhhh...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0