Raggarbil o begravning... Intensiv dag!

Vilken skillnad... ett år och fem månader mellan...
Kyrkan på två så helt olika "sätt"!

Det är ju jobbigt med begravningar... hur man än gör!
Även om jag personligen inte var så nära... så vandrar ju ändå tankarna till de som stått mig nära o dött... det har varit lite för mycket begravingar sista tiden...
Vi var just upp på gravplatsen (kistan lämnades i kyrkan så det blev ingen gravsättning) efter minnesstunden, då hade trollen varit skötsamma i flera timmar så det blev bus med spring i benen, Edith ramlade o Edvin "råkade" ramla o kräla runt på grusgången, o vad ligger där? Fimpar!

Alltså vad är det för fel på rökare???
Hur kan man snöra sina äckelfimpar på marken? På en kyrkogård???
Det fanns lite varstans när man började kika... o jag tycker det är rent sjukt!
Är jag överkänslig? Eller... finns det fler som tycker att rökare borde se till att snöra sin skit nånannanstans än där småbarn o djur kan äta upp dem... eller, på en vackert krattad grusgång på den fridfulla kyrkogården!!!

Man blir liksom utmattad av såna här dagar...
Just nu vill jag bara krypa ner under täcket, o strax får jag göra klart trollen o så går vi upp o läser saga - har en liten känsla av att mamman kanske somnar först! ;-)

Edvins dag slutade mycket speciellt!
Pontus fick besök, Edvin blir så imponerad o hänger så gärna med "storgrabbarna"! När de satt o drack kaffe var han också o plockade sig en kaffemugg, fast han skulle ju ha soooba!

Och... det passade ju ganska bra...
Nu när han skulle få åka raggarbil för första gången....
att han fortfarande hade finkläder på!
Slips med "raggarbilar" på!!! =D

Och det är ju också en grej...
Sist han skulle ha på den... kanske det var i julas... så var det ett hysteriskt slitande i slipsen för att få av den, han skulle minsann inte ha nån slips på - blä! (eller skjorta eller finskor osv)
Idag klädde han snabbt på sin skjorta, byxor o när slipsen kom på stod han blixtstilla tills jag fixat till den... stormade ut mot bilen o vrålade: "Pöööörfekt!" o så lyfte pappan in honom i bilen! Ja... tänk att lite tid kan göra sån skillnad! Några få månader...

Och kolla smiloxen!
Han sänder nog tankar till pappan... "KOLLA VAD JAG GÖÖÖÖR!"


Och... jag tror nog att pappan fick lite telepatiska tankar...
Han sitter nog där på Tallvik o dräglar avundsjukt!

Kommentarer
Postat av: Eva R

Åh vilken mallig kille :-) Klart man ska vara fin när man åker raggarbil! Det kan inte hjälpas, det sitter i generna det där med bilar och traktorer och grävskopor och motorcyklar osv..

2009-06-12 @ 19:58:56
Postat av: Catherine

Ja! Det är sjukt!

Och då kan "experterna" påstå hur mycket de vill att det är vi som styr! Nä, nä... en liten viss del, kanske... men, som du säger... Det sitter i generna!!!

Var lillasyster sugen på att åka???

Nä! Hon stod o grina var rädd!

=D

2009-06-12 @ 21:24:39
URL: http://cv69.blogg.se/
Postat av: Catherine

Fast... pappan påstår att det är miljöpåverkan! Farmor i Hjelm-familjen var raggarbilschaffis när han låg i magen, där fick han sitt genuina raggarbilsintresse!!!

Hmmmm...

slår det igenom två generationer?

Jag har mig veterligen inte åkt raggarbil när Edvin skvalpade runt i fostervatten! Färja, på sin höjd... o då blev jag sjösjuk!

2009-06-12 @ 22:07:37
URL: http://cv69.blogg.se/
Postat av: Lisbeth

Om man nu får välja så föredrar man ju sommarkyrkan, men vad vuxen hon verkar "lilla Edit " här hon går till

2009-06-12 @ 22:26:03
Postat av: Catherine

Men är det inte lite typiskt?

Varje begravning jag hittills varit på så har man stått vid en gravsättning i massor av minusgrader (eller snöstorm) o hållit på att frysa ihjäl!



Idag var det milda vindar o behagligt sommarväder... utan gravsättning.



Så, jag håller med... sommarkyrkan är betydligt trevligare! Framför allt associerad med betydligt trevligare sammankomster - skolavslutning!!!

2009-06-12 @ 23:45:53
URL: http://cv69.blogg.se/
Postat av: Farmor

Jodå, nog fick Anders åka raggarbil, KiilisJanne hade en Cheva Impala som jag rattade på pingstafton sommaren 1980, sen vet jag att vi var en sväng till grannlandet i öster samma sommar och då tappade vi avgasröret;) så då kanske han blev lite "hörselskadad" där han låg o skvalpade

2009-06-13 @ 20:01:31
Postat av: Faster Lisa

Men då är ju frågan, vart har jag fått jänkarna ifrån då? =)

2009-06-16 @ 23:26:54
URL: http://lisautanz.blogspot.com
Postat av: Faster Lisa

vet inte vars min kommentar försvann först...

Men...

vars har jag då fått mitt intresse för dessa stora mullrande saker ? =)

2009-06-16 @ 23:34:42
URL: http://lisautanz.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0