Vilket flyt!

I dag i alla fall...
Gårdagen slutade med mindre flyt!

Stumpan somnade i soffan, totalt utslagen! Hon orkade inte ens smaka av middan... samma gjorde storebror ett tag senare, fast han åt i alla fall litegrann...
Vid 20-snåret plockade jag av dem kläder o bar upp i säng. Ja, just det... då var det två troll som var pigga - "Vi vill se teeeveee!" vrålades det unisont!
Nå, inte värre än att de fick ligga o se på Långbens galna gäng ett tag... men, det blev inte tröttisar... nä, det triggades igång o snurrades runt, så till sist morrade mamman: "I säng! Egna sängar, tv:n ska slås av!"

Jag hade ju dessutom lagt Tradera-fyndet på blöt...
Jag hade ju tänkt hinna ärtorna - inte härja med troll hela kvällen!!!
Lustigt... inte i hela Bränna fanns det sockerärtor att få tag på, bad Anna kika i Umeå... inte ens där fanns det!!! Men, nåt slags sockerärter hittades på Tradera... nu ligger de o gonar sig i jorden!
Men, det var på snöret... för stumpan det lilla två-årsmonstret höll ju full rulle till 23!!!
Jag smög mig ut o satte ärterna sen borstade jag tänderna o gick o la mig!
DÅ somnade damen...

Men, jag var lite imponerad över att hon vaknade rätt lätt på morron!
Skickade upp Edvin med en vällingflaska... strax efter kom båda nertrampande!
Så på med kläder, iväg med golfen... o till tandis!
Trots att faster Emma var bisittare (hon gör praktik!) så var det en tvär stumpa som vägrade visa upp några tänder!!! De här första tandvårdsbesöken borde inledas med en kvarts lek... tänk om de skulle ha en lekhörna/rum med lite "doktors/tandis-leksaker" så barnen kunde få varva ner ett tag innan besöket... leka lite tandläkare osv... inte som det är nu! Halvstressade föräldrar med småbarn kastas in i undersökningsrummet o så ska man få en trilskande två-åring att vackert gapa så en främmande tant kan kolla tänderna!!! Nä... ingen bra konstruktion det där... Fram för mera bus o lek innan!

Och tanken var att vi skulle sitta där ute ett tag o varva ner, men, vi fick komma in långt före utsatt tid 9:20 så, vi var ju klara sååå tidigt sååå... Nästa projekt var ju bilbesiktning! Mormors golf hade tid 10:20 - nå, vi sammanstrålade med pappan som slutade jobba i samma veva, skickade stumpan med honom o så for jag o Edvin o fyllde på spolarvätska o iväg till besiktning... En halvtimme för tidigt! Men... hör o häpna... de vinkade in oss direkt! Så hela besiktningen var klar långt innan vi egentligen hade vår tid!!!
Och, inte en anmärkning!
Och en liten herre som var mycket imponerad o hängiven åskådare!!! =D

Sånt flyt har man mycket sällan!
Jag o Edvin åkte o lämnade golfen hos mormor, tog vägen genom skogen hem... det såg så otroligt härligt ut i bäcken, fick sånt met-begär!
Grävde fram lite mask, tog ett metspö... gick o håvade in ett gäng fiskar! Mörtar o stämmor i gross o parti, EN abborre - men den var stor... o så högg det en rätt stor, prickig fisk... en sån där smaskigt god, med en ädel fettfena bak mot "svansen"! Men, ett par meter upp i luften tyckte den att nu har jag varit uppe i luften för länge... o så tog den ett skutt tillbaka i vattnet igen... plus en jonka-id!
Så det var flyt i fiskandet också!!! =)

Trollen åt sin lunch, en varm klämgrill-macka, sittandes på sin lekstugealtan... strax därefter skulle Edvin ha nåt slags cirkuskonstaktigt... vet inte hur det gick till... men, mitt i allt kom pappan inbärande på en liten, gråtande herre som ramlat: "Jag har brutit benet i näsan!" hulkades det olyckligt fram! Och, en rejäl smäll över näsan har han fått! Men, det är nog inga brutna ben, svullet däremot! Så, nu har syskonen nästan likadana näsor! =) Edvins är ju normalt mycket mindre än stumpans... =)

Och, dagens glada nyhet!
En liten småkusin... på Ediths födelesdag... =D
Så kul, så kul!
Oscar fick en lillebror igår kväll!

Kommentarer
Postat av: Lillan

Vad kul att meta! Kanske jag ska plocka fram "metspöt" och traska ner till Bäcken nån dag =)

2009-06-09 @ 14:41:15
Postat av: Catherine

Ja gör det!

Enda som hade kunnat göra det lite roligare (mycket nappande o inge mygg - bara det nog kul!) hade varit om fördelningen mört/abborre varit tvärtom! =D

2009-06-09 @ 20:30:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0