Då var hon stor!

Bilbarnstolen är bortmonterad från bakåtvänt läge!
Hon väger inte riktigt femton kilo... men...
HON SKA JU FÅ PLATS!
Det ska ju gå att knöla ner henne i stolen också! Det börjar vara stört omöjligt att hon ska rymma sina långa ben o hur skönt kan det vara att sitta med benen som en groda!
Sen har vi ju det där med leriga skor!
Tiden som kommer har ju en tendens att erbjuda såna, speciellt på troll!

Så, nu kommer jag ha dåligt samvete för att jag inte låter mitt barn åka på det säkraste sättet så länge som möjligt! Bakåtvänt!

Fast, hur räknas det? Femton kilo nakenvikt eller fullt påklädd med overall... kängor... jäkligt nerpinkad blöja? DÅ är vi nog på sexton kilo! =D

Nä... nu får hon sitta framåtvänd, punkt!

Och som det där mailet som snurrade för nåt tag sen, om hur vi födda på 60 & 70-talet överhuvudtaget överlevde vår barndom... Vi hade ju inte ens bilbälte på oss!
Och hur jag fick vara grinig när Kjell rökte i bilen... "Öppna fönstret!!!" var min standardreplik där jag satt i baksätet o spanade efter "Skräpo"!

Kjell skrämde mig för Skräpo = skräp-polisen!
Om man kastade ut skräp genom fönstret på bilen kom "Skräpo" o tog en!
Och, jag var lite orolig...
Synd att jag jag inte kom på att hota med "RÖKPO!"

Melodifestivalen...
Ja... det blev som min blogg-dm tävling! ;-)

Det gick så bra i början, han tom ledde stort, MÅNS sen brakade det loss o slutplaceringen blev fyra! Kanske det fuskades i melodifestivalen också??? Undrar om det har ringt mycket folk från Frankrike... La Voix är väl franska? Nej, jag är inte bitter!

Höhöhö!

Nå, jag gillade faktiskt den där vinnar-låten!
Det ska bli riktigt spännande o se hur den funkar i stora finalen!
Varför jag varit lite anti mot den är för att jag var fullkomligt galen i den här:

Vincero - med Fredrik Kempe

Och, jag tyckte väl dom var lite lika!
Nja... Poppig opera i alla fall!

Fast, det var mina fyra favoriter i toppen! =D
Jag har ju gillat "Snälla, snälla" hela tiden!

Men, det bästa "over all" var stumpan!
HON gillade melodifestivalen... när Måns började sjunga startade stumpan sin show!
När danstjejerna tog tag i räcket o dansade tog stumpan tag i ryggbrädan som står i vardagsrummet o är lite likt ett räcke o började åma sig, hon också! Rumpan shejkade loss ordentligt... så hon skulle platsa i värsta hiphop-videon! Och, när Af Ugglas stod på scen så sjöng stumpan "Snälla, snälla" ikapp med henne...
Det var mycket behagligare att SE på stumpan än Ugglas! ;-)

Nu börjar solen titta fram mellan molntussarna... eh, molnridån....
Kanske det blir vackert väder idag! =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0