En Coca-Colaburk...

Dagens höjdpunkt!!!

Stackars barn... inte har dom det lätt!
Dom får inte ofta godis... nångång då o då får dom ju faktiskt lördagsgodis, men lika ofta inte... eller oftare inte! Fast då kan det ju bli nån godis mitt i veckan, men vädigt sällan!
Dom får inte läsk!! Är dom törstiga ber dom om vatten... o jag skulle inte tänka tanken att ge saft eller läsk istället... o till maten är det mjölk som gäller! Dom är så nöjda med det!

När vi var o handlade sist fick Edvin välja en saftflaska efter som vi hade slut... det blev en "gul"! Apelsin/mango... Bob mix - riktigt god saft faktiskt... men, vi är inga saftdrickare!
Den där flaskan lär räcka till hösten... o då lär man ju plocka bär o göra saft av... så den kanske räcker ännu längre! =)
Men, den där gula saften fick trollen dricka när vi åt tårta häromdan!
Vilken lycka!
Saliga små barn som fick SAFT!

Så idag när vi kom oss iväg på en skotertur ner på älven...

"Hallå fiskarna! Vaaaar äääär niiii???"

Tom pimpelspöna fick följa med, men abborrarna var svårflörtade!
Tyvärr... det hade varit spännande för trollen att få pimpla upp en fisk!
Men, vi har haft en toppendag ändå...
Trots att det var mulet o rejält med vind!

Vi har grillat korv, ätit mackor o choklad o så smaskat i oss wienerbröd!
Fullt med bus o lek...
Det har blivit anti-GI igår o idag...
Det var blodpalten som banade väg! =)

Vi käkade just det i Kypas igår... o blodpalt är väl så lite GI det kan bli... så idag till frukost var ju skadan redan skedd så jag åt också en tallrik med grahamsgrynsgröt! mmmmm
Tänkte jag kunde behöva en gröttallrik i benen eftersom jag skulle ta skidorna när dom andra åkte skoter!
Sen som sagt... varm choklad o mackor!!! Inte GI!
Wienerbröd! *host-host* o så spiken i kistan, pizza till middag!!!
Hehe... nå, jag har ju åkt skidor! Rejält med motvind dessutom!!!
Fast jag tolkade bakom skotern på vägen hem! ;-)

Men trollen fick en "överraskning"! En coca-colaburk!!!
Och, gissa om två troll var lyckliga!!! =D
Edith skrattade o flinade när hon doppade tungan i den mörka drycken o sa: "Starkt!" Edvin fick en slug, lyrisk blick när han försökte gömma sig o dricka upp allt själv! Men, här vi ett klassiskt "Den som gapar efter mycket!" som gav MAMMAN värsta effekten, obehaglig sådan! Jag som totalt oskyldig bara satt bredvid... helt utan att vilja ta en klunk cola!

Han som klängde sig bakom mig för att kunna dricka utan att Edith såg eller kom åt! Och, vad händer då? Ja men självklart... han spiller ju ut drickan! Allt på sittunderlaget... o vad händer då?
Jo, mammans röv är lägsta punkten så all Cola rinner ner i en härligt kladdig o kall pöl runt omkring min röv! Jag känner hur kläderna suger åt sig o hur jag blir kallare o kallare... Ihhhhh!
Men, där tog det slut på läskpartyt för herrn!
Själv fick jag speeda iväg med skotern för ett klädbyte... tur att det inte var så långt!
För, jag var verkligen genomblöt! Tom trosorna var indränkta i Coca-cola!

Men det var en härlig dag... det hjälps inte!
Och, nu kan det ju få vara lite soligt också!
Det hade varit en osedvanligt fantastisk dag om solen strålat från en blå himmel!

Och på tal om läsk...
Jag dricker vatten själv... är jag törstig så vill jag inte ha nåt annat än vatten!
Och, om vi frågar blivande tandhygienisten Emma så är det nog inte helt fel...
och vi surrade just om det häromdan, jag o pappan...
Det är ju bra att dom nöjer sig med så lite!
Får dom äta godis varje dag så är det ju ingen höjdpunkt! Och, det är väl det godis ska va!?

Kommentarer
Postat av: Faster Emma

Du har så rätt så, jag njöt genom hela ditt inlägg, sett riktigt kusliga bilder av barns tänder som har druckit läsk och saft! Desto kladdigare desto mer lägger sig bakterierna och fräter. Inget trevligt, MJÖLK rockar däremot:):):):) Risken för Karies beror såklart på andra saker också som gener och salivflöde men gud vilken bov socker är.

Pussar & kramar till hela gänget

2009-03-13 @ 23:12:23
Postat av: Faster Emma

Förresten vilka härliga bilder:) Längtar tills det blir nån Vitträsktur:)

2009-03-13 @ 23:15:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0