En timme för tidigt...

traskade jag glad i hågen ut mot garaget med träningsbagen i högsta hugg... med handen på garageporten hejdade jag mig o tänkte. Sjutton... sjutton o trettio, sjutton o fyrtiofem... nä... inte rätt... arton! Arton o trettio... JA, arton o fyrtiofem är det ju!!! Jag hade ju känt hur pappan lite tyst betraktade mig när jag klädde mig o glatt vinkade hejdå... jag skulle ju hinna in på Konsum en sväng innan spinningen... som började 18:45!

När jag kom in igen kände jag mig lite så där lite lätt generad... ehhh... "Varför gick jag ut nu, klockan fem???" pappan flinade o tyckte: "Ja, du behövde väl en o en halvtimme på dig att handla!?" (bananer o kattmat!)
Nä, det blev nån kortslutning eller så var det för jag var så ivrig!!! ;-) Men, mest tror jag att det var för förra passet jag var på startade just 17:45, så det var väl det jag for efter!

Men... när klockan började visa 17:49 så gav jag mig av!
Jag hann både handla det jag skulle OCH springa upp på biblioteket en sväng! Hittade tre böcker till trollen... lite omväxling! =D Kan inte minnas när jag senast lånat en bok...

Och... spinningen var lika underbar som alltid...
Och, så fixade min nyblivna träningspolare det hela galant!!!
Toppen!!!
Jag vet hur det känns... så här efter första passet!!!
Men, jag vet också hur det känns NU när man hunnit bli varm i kläderna o nästan börjar känna sig som en proffs-spinnare! ;-) Hur otroligt skönt det är... Hur bra man mår!!! Och... vilka härliga spinningmuskler man börjar få både på lår o röv... o mage o rygg!!!
Där har vi moroten nummer ett... Att man faktiskt känner att det ger resultat!
Nästan från första gången till andra... man känner hur lungorna orkar mer... o hur musklerna börjar ta form! Härligt!
A, det här kommre du att fixa supergalant!!!!! =D

Nä, nu kallar House o en thékopp!

Kommentarer
Postat av: Linda

Blir det öppis idag?

Vi har ledig förmiddag så vi tänkte åka och leka ett tag.

//Linda

2009-03-25 @ 06:46:17
Postat av: Faster Anna

Ha, jag har överlevt natten :) Men nu på morgon låg jag och funderade om jag törs stiga upp eller om mina värkande muskler kommer att tar kål på mig... men det gick också bra ;) Känner bara av lite träningsvärk, mest i ryggen... så det här blir nog bra, ser fram emot nästa tisdags-pass

2009-03-25 @ 07:42:44
Postat av: Catherine

SÅ klart Anna!

Klart jag visste att du skulle fixa det här galant!

Och, det blir bara bättre o bättre! =D

Jag längtar också till nästa pass...

2009-03-25 @ 14:47:03
URL: http://cv69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0