Frollardag... eller var det vårfrudan?

Jag var ju på spinning igår!!
HAHAHA!!!
Frukosten blev en kaffekopp... var fortfarande mätt efter gårdagens sena middag!
Har faktiskt lärt mig av misstagen... jag har hunnit med ett par gånger att göra Misstaget! Att käka middag innan spinning! Själva trampandet på cykeln går ju bra... men, det är ju sen när man ska försöka köra alla dessa core-övingar som middan riskerar att komma upp igen! Så... numera äter jag middag EFTER träningen! Men... då har man ju lite sämre ork också... tog slut ett par, tre gånger på coren nu på tisdag... men, hellre det är levergryta i nån kaskadbåge utöver golvet!

Så, när vi då hamnade på öppis o dom hade våffel-lunch idag så var jag ju ganska hungrig!
Så två våfflor med grädde o sylt frollade jag plus den halva som Edith inte åt upp... o det var så otroligt gott så oj voj!!!
Efter öppis åkte vi om till Svartbyn en sväng, nu var ju Anna hemma men, med öppis-trötta troll blev det en snabbvisit o så gav vi oss! Trollen somnade rätt snabbt i sina bilstolar o där fick de sova vidare ett tag! Själv gick jag in o fortsatte med middan som pappan startade igår kväll! Tjälknöl (älg självklart) o potatisgratäng! Så, då till middan tyckte jag att jag har ju redan syndat med tre våfflor så då är det väl lika bra att synda ordentligt, potatisgratäng är väl inte direkt GI eller LCHF direkt! *host-host* Men gott var det... det hjälps inte!
Så, idag har jag verkligen frollat!

Egentligen skulle jag skriva om min o stövarns maktkamp...
Vi har haft en, modell rejälare!

Första gången en hund i min ägo gett mig blodvite... men, nångång ska väl vara den första!
Och, denna gång fanns det inga förmildrade omständigheter... inte som när han morrade åt Anders, då var det gruff mellan Ask o Senna som var "orsaken" eller som när han markerade mot Edith, då hon körde på honom med Bobbycaren... då har jag analyserat o gett hunden lite "tillåtelse" att bete sig som han gjort! Men, nu...

Nä, hur man än vrider o vänder på saken så var detta en ren maktkamp!
Stövarn ville inte det jag ville...
Han ville hälsa på farmor o Lisa där de satt vid bordet med mat... han ville definitivt inte missa en matchans... Jag ställde mig bredvid honom o pekade mot hundrummet, utan ett ord... bara knäppte med fingrarna. Han visade demonstrativt genom att trycka sig längre bak mot spisen att HAN skulle sitta kvar... så då föser jag med foten undan honom, utan ett ljud o då blänger han upp på mig o morrar, springer in under bordet... då får ju den synnerligen dominanta matten nog o plockar tag i nackskinnet, han morrar mer o nafsar i mina händer, jag blir riktigt less o lyfter upp honom i nackskinnet o trycker ned honom i buren, det är då han nafsar fram blodvite! Han biter inte regelrätt... men, han gör ändå totalt helt jävla galet, o jag är lite halvchockad att en hund, som jag har i min ägo biter mig!!! Har aldrig hänt under de trettio år jag hållit på med hundar! Jag höll ju ned honom med ett väldigt bestämt tryck över halsen tills han gav sig... skulle inte drömma om att låta en hund få det övertaget så jag skulle ge mig... men... som sagt... första gången!!!
Och, jag har ändå hunnit med en hel del hundar sen 1974, då jag ville ha en zez!
Nå, han har ett år på sig att bli vuxen... men... men...

Och, nu ska jag gå o sätta mig o umgås med pappan en sväng... han ska ju jobba ett extrapass i morron... och, jag känner mig rätt slut! Och, så har jag träningsvärk i magen!!! =D

Kommentarer
Postat av: Lillan

Vad duktig du blivit! Jag är så stolt över dig, du är ett praktexempel på hur mycket lättare det blir när man ger spinningen några chanser. Dock kan man ha sin down-dagar, men det hör till. Gången efter brukar man vara extra taggad =)

Ha en underbar dag - ännu en dag med nattkallt och solsken.

2009-03-26 @ 09:14:37
Postat av: Catherine

Tack Lillan!

Det här med spinning var verkligen perfekt för mig! Jag är helt galet såld på det... Själv grejen är ju att man faktiskt märker effekt! Man känner skillnad, nästan från gång till gång! Och, det gör att man blir ännu mer taggad!

Man orkar mer varv på belastningen... lungorna blir starkare o starkare! Och, på ett så kul o "enkelt" sätt!!! (nå, man får ju kämpa också!) Jag mår såååå himla bra av detta!!! =D



27.5 minus var lägsta temperaturen här nere i natt! =)

Bra, då är vinterföret kvar!

2009-03-26 @ 09:44:40
URL: http://cv69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0