haha...

Skrivet den 20 februari 2009 kl 10:19

Nu har den totalt sagt upp sig...
Och, jag lär inte klara mig utan tills den här tävlingen är över så då kan jag ju lika gärna sluta "tävla" i blogg-dm! =D (skrivet med en hel del ironi, även om jag så klart hoppas o vill vinna, så antar jag att jag får fixa mig en ny själv!)
HAHAHA!

Mobilen snackar jag om...

Min mobil som var vattenskadad innan jag ens börjat använda den... och sen totaldog första gången... då fick jag överta pappans gamla SonyEricson W550i, det var den som fick bada i toan! Och, den totaldog ju också... Sen testade jag min gamla SE Z710i återigen, för skojs skull... o den levde!!! =D

Så, nu har jag haft den i några månader... o andats ut varje gång jag använt den o den har funkat!!! Men... igår sa den upp sig igen... Brutalt!

Jag antar att det är för gott denna gång, annars så måste jag ju börja tro att det är en katt, för nu börjar den ha förbrukat fyra liv i alla fall!!!

 

Jag fick den av pappan för två o ett halvt år sen... jag hade väl laddat den fem, tio gånger o tyckte hela tiden att den var "glapp" när man laddade! Sen, två månader senare använde jag headsetet första gången, ute i solen... hade radion på o hörlurarna i, men det var så glappt o uruselt så det gick knappt att lyssna! Så, jag tar ju kontakt med återförsäljaren, skickar in telefonen o får tillbaka den med ett snorkigt svar att den är FUKTSKADAD!!!

De tog inget som helst ansvar för fuktskador!

Och, vad kunde jag annat göra än acceptera faktum... trots att jag VET att den inte varit i närheten av fukt, där den legat högt uppe på en hylla... för att INTE trollen skulle komma åt den!!! Den förra telefonen jag hade, den fick bli "bitring" lite då o då till Edvin... men, den nya hade inte en enda gång varit i närheten av bebisdrägel eller annan fukt...

Men, som pappan kommenterade: "Vad är det som säger att det inte är personen som tillverkat telefonen som NYST när han skurvat ihop den!!!" 

Jag var på väg att gå igång... strida för min rättighet...

Telefonen var ju bara ett par månader gammal!!!

Men, då hittade jag telefonen, nån dag senare, upp o ner i ett vattenglas på vardagsrumsbordet... DÅ var den sannerligen vattenskadad!!! Efter det har jag inte använt den... tills jag provade igen, o den har faktiskt funkat ypperligt tills den nu dog ännu en gång!

 

(Kanske därför tomten kom med den här i ett paket: BRONDI!!! =D
Telefoner lever ett högst farofyllt liv i detta hus, både fasta o mobiler!)

 

Nu testade jag utifall att den där W550:n skulle funka... men, nä... det bara lyser rött om den, o idag när glassbilen kommer är jag helt utan mobil... dom skickar ju sms med roliga erbjudanden tio minuter innan han dyker upp!

 

Nåväl...

Det var en fantastisk fin soluppgång som mötte mina ögon när jag gick nerför trappan på morron! Solen pyrde o glödde så vackert bakom en ridå av rimfrost i träden! Ett kort blev nästan spöklikt... Åhh vad jag skulle vilja ha en riktigt "proffskamera" men, där har vi samma syndrom som med mycket annat i livet just nu... Mobil, soffa, tapeter, möbler överhuvudtaget "Åhhh, vad jag skulle vilja ha en såååån fin!!!" o så kikar man på trollungarna, den ena i full färd att dra en kedja över köksbordet eller studsa i soffan, den andra med en svart, permanent märkpenna i högsta hugget!!! O så tänker man... "Nåja... så småningom..." tills man själv spiller ut kaffekoppen eller nåt annat, då tänker man "Ja, vad är det för fel på gamla skabbiga saker??? De har ju sin tjusning, de också!!" Så, en dyr, fin kamera i händerna på TROLL är väl inte högsta drömmen... men, jag skulle i alla fall vilja ha en, bara för att få fota fina bilder!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0