Besviken herre!

Glad i hågen rusade herrn ut, vattentåliga overallen var på... gummistövlar o galonvantar likaså... NU skulle han få PLASKA o leka i lervattnet! =D
Ut rusade han som sagt... o tvärstannade!
Stirrade på den obefintliga vattenpölen framför garaget o kom tillbaka in o bedrövat sa: "Det är slut vatten där ute!"och så sant... där det i förrgår var en stor pöl med smältvatten var det nu bara lite isig fukt!
Hur kul är det att skotta "bajs" som är frusen lera?

Stumpan hade också klätt sig för vattenlek!
Edvins gamla avlagda traktorstövlar (jag tror Edvin var lite avis... att hon kunde ha dem o inte han!) o så fleecefodrade galonoverallen... o det enda som blötte ner dem var snön från pulkan o åkmadrassen när vi susade ner för högen med ihopplogad snö... gång efter gång efter gång!

Nå... han lär få andra dagar med lervatten!
Jag är inte det minsta orolig att de dagarna kommer att hoppas över o mitt i allt vaknar man upp i mitten av den grönskande maj... o slippa dessa kopiösa mängder med leriga tassavtryck??? Nä, nä... vi lär få vår beskärda del av geggamojja, helt säkert! =S

Håhåjaja... nu väntar disk, tvätt, dammsugaren o så skulle jag behövar röja ur köksgarderoben! Skrotsamlarplatsen... det är ofattbart hur mycket skrot man kan samla o att ALLT ska ner på golvet!!!
Andra har lådor i köket där allt skrot hamnar... jag har en hel skrubb!!!

Jag misstänker att locket till min skogskaffepanna ligger där nånstans!
Det var nämligen borta igår, när vi for ut på isen...
Och, jag har en känsla av att det kan vara en stumpa som hjälpt till att föra bort det där locket...
Sen är hela hallen belamrad med trollhår!
Båda har fått skala av sig lite vinterpäls... stumpan såg nästan ingenting när mössan tryckte ner allt hår i ögonen! Och Edvins öron höll på att växa igen... så, det var behövligt! Även diskbänken är belamrad med hela dagens disk! =(

Usch vad jag tycker det är trist att diska på kvällen!
Och usch så det kändes oinspirerat att börja med sånt städigt nu... jag vill ha en thékopp o slöa en stund i soffan... eller i sängen o slöglo på tv!

Nå, trollen lär ju vakna tidigt... strax efter sex ikväll gäspade dom ikapp, tömde varsin vällingpava o så gick vi upp! En kvart senare var två sagor lästa o lika många troll sov... så, vi lär ju vara igång i morron bitti! Stöket är nog kvar i morron också!
Sötaste, goaste raringarna - - ->

Nä... nu ska jag slöa... diskar upp vällingflaskorna bara så de är klart till morronslurken... sen går jag också o lägger mig! =D

Kommentarer
Postat av: Faster Lisa

DOM ÄR UNDERBARA ! världens goaste bästaste troll!

2009-03-18 @ 21:27:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0