Hick... hick... hick...

Skrivet den 13 februari 2009 kl 11:31

...och det tack vare en skiva kall älgstek!

Jag får hicka av lustiga saker... roade mig med en Googling om varför man får hicka o hamnade på Vårdguiden. Här sitter jag då, med min stora nykokade kopp Irish Cream-the o läser lite slött om varför, hur, när o vad man kan göra för att slippa hickan... Vårdguiden föreslår: Drick ett glas kallt vatten. Prova gärna att dricka från glasets bortre sida, det vill säga du doppar då hakan lite lätt i vattnet.

Självklart, utan att tänka det minsta, följer jag deras råd med min kopp the!

Vad händer, jo... svärandes över pucko-idioternas råd spiller jag ut lika mycket the i mitt knä o över tangentbordet som jag får in i min mun genom att doppa hakan o dricka från fel kant!!! Sen börjar jag gorma åt mig själv, Pucko-kork-idiot-skalle som FÖLJER rådet då!!!!

När jag vet, att det enda som säkert hjälper mot hicka är att dricka vatten... ta en klunk, titta upp i taket o svälj! Gör om, tre fyra gånger o garanterat... på det enklaste o smidigaste sättet försvinner hickan!

 

Men, fortfarande vet jag inte varför jag får hicka!?

När jag äter rå morot!!!

Kallt, skivat kött!!!

Färskt bröd!!!

 

Spelar ingen roll... äter jag nåt av det ovanför, så kommer hickan, garanterat!!!

Måste googla lite till... det fascinerar mig!

 

Pappan tog trollen o for till Kypas, o jag.... ja, jag får en underbar dag utan att jaga troll!!! Och, det tror jag gör susen för mina benmuskler! =D

Och, humöret... ;-) För, hur underbara dom än är... o hur mycket jag än älskar dem... så, ibland är det verkligen skönt att bara vara helt själv!

 

Spinningen gick skitbra igår!!!

Det är sååååå jädrans skönt!!!!

Och märk väl, den som skriver raden ovanför är en människa totalt allergisk mot konditionsträning! Springa, jogga, stepup... vad som... jag har kräkts bara jag hört orden... men, nu....

Ja, jag kan inte annat än likna mina känslor med en "crusch"!!!

Jag är så peppad o ivrig på detta spinnande så jag kan inte nog beskriva...

Jag kan bara uppmana... om nån funderar det minsta på att testa...

GÖR DET!

Visst fasen var det skitjobbigt... jag dog ju ett par gånger i alla fall... 

Men, vilka endorfinkickar! Hur skönt det känns i kroppen, efteråt... när man sitter där, grå i ansiktet o tror att man ska dö så är det tur att nån "piskar" på en... men, sen efteråt! Och, nu idag!!! Så enormt skönt så oj, voj!!!

 

Och det var verkligen sant... det går lättare!!!

Nu har jag varit tre gånger...  o igår hade jag fortfarande rätt ont i speciellt höger lårmuskel... så jag la inte på alltför mycket belastning men tillräckligt för att få kämpa loss svetten i alla fall...

Och, det är sant! Det går lättare... o lättare... o lättare...

och vad jag längtar till tisdag, då är det dags för nästa pass!!!

Och core-träningen... halleluja!!!

Piska magmusklerna så dom skriiiiiker... i seeega, långsamma övningar! JA!

Nä, nu börjar det här likna nåt hälsofreaksbloggeri! 

Jag ger mig... stopp...

Måste bara inflika... idag känns det nästan ingenting i benet!

Så, det var kanske det som behövdes... en genomkörare! 

Så, jag klarar mig från avancerade toaövningar! ;-)

 

Jag vet inte vad Hälge & co har sysslat med inatt...

Jag börjar bli lite oroad för om dom har tänkt sig IN till oss! I alla fall smyger dom sig runt knutarna... alldeles förbi brevlådan har dom traskat - kanske dom ville läsa NSD före oss!!! Och, precis utanför fönstret har dom traskat runt...

Lite kul, men... jag har ju ingen lust att komma alltför nära dem!

Kor med kalvar är ju inte det absolut snällaste som finns i naturen!

 

Pappan plockade fram en älgtunga från frysen...

Det är min dagens "To Do-lista" - Koka älgtunga...

Pappan hade lite planer på kokt älgtunga, hårt bröd o en stänkare! 

Det skulle dom veta... älgskrällarna här utanför! ;-)

 

Nä hä... nu ska jag först lägga mig i soffan med ett sudoku... koka mig en kopp the till... den förra sulade jag i mig utan att jag märkte det!

Jag lär ju pladdra på mer under dagen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0