Idag är jag en dålig mamma...

... och matte!

Jag är på så uselt humör så jag nästan blir rädd...
Jag morrar, gapar o skriker!
Jag tappar saker o genast åker det ilskna humöret upp i maxläge!
Vad är det med mig???

Jag tar allt personligt... Om jag tappar nåt på golvet känns det som en personlig förolämpning! Och... jag tappar, precis allt på golvet! Det börjar likna tiden när jag hade som värst i ryggen! Fast, då gjorde det vansinnigt ont att plocka upp allt som jag tappade, så inte riktigt sååå illa är det! Men, jag måste ha ont utan att jag fattar det... annars är inte mitt humör så här dåligt!

Trollen tävlar om vem som kan göra mest saker som får mamman att morra!
Är det inte alla leksaker som dras fram så är det gamla synder som får humöret att dunkas ner ännu lägre! Kokade ägg till deras frukost... äggskäraren har monsterungarna lekt med vid nåt tidigare tillfälle så den hittade jag inte! Jag frågade Edvin om han visste var den var: "Nej, det är EDITH... pappa kan hitta den sen!"

ALLT jag sätter undan hinner monsterdockan vara och peta på/i/med så att det antingen går sönder (påskpynt) eller smutsas ner (husgeråd) o jag blir så irriterad!!! *morr*
Jag menar... hallå!
Jag har diskat vispskålarna i underskåpet innan jag ställde in dem där... att se dem ligga kring golvet, utspridda av the one and only DITTO o mr Stövare med sin sliskiga tunga, slickande undersöka om det eventuellt kan finnas nåt ätbart där... *grrr*

Snörde på köttsoppskött att koka... att en bit plastfolie har fastnat i ihopfruset kött o jag tappar sleven, som jag ska hålla upp köttbiten från det kokande vattnet för att kunna peta bort plasten, på golvet... personligt angrepp! *morr*
Solen skiner!!! Rakt på mig o så att skärmen knappt syns... *grrr*

Ändå är trollen rara, goa o på gott humör!
Jag bara fasar för hur det hade kunnat vara om de varit gnälliga dessutom!!!
Nä, "Pappa kom hem... för jag längtar efter dig!" nu ska jag gå o ta mig ett par Panodil... den där molande huvudvärken kommer nog från en halvirriterad o stel nacke - det känns som om jag har en ridå över ögonen av smog! Och, den där armbågen är lite ond o molande! Måste vara det som gör allt!

Hundarna har så pass mycket insikt att de inte ens funderar på hyss...
dom ligger o avvaktar bättre tider... så lugna o skötsamma!

Så, hörrni fastrarna...
Kanske det inte är så mycket att vara avis på... en heldag på isen med en ilsken mamma!
Blöta ungar som ramlar hela tiden... man trampar genom snön... hundar som är puckon... solen som skiner i ögonen... vinden som blåser håret i munnen.... o allt, precis allt kommer jag att morra åt! ;-)
.
.
.
10:23
Datorn går över i spar-läge exakt en millisekund INNAN man hinner trycka igång den...
Man slinter med skurmoppen o river ut halva diskbänken....
Man plockar ner stumpan för fjortonde gången från köksbänken...
Panodilen har inte böjrat verka än... måste nog gå o gräva o se om jag har kvar nån hevvydutty-medicin från ryggont-tiden, dom blev man i alla fall glad av!
.
.
.
18:24
Ja, pappan behövde bara kliva innanför dörren så blev mitt humör hundra gånger bättre! =D
Sen blev dan bara bättre o bättre... vi for iväg en sväng till Krokträsket!

Fantastiskt! Sol - snö - is!

Och MAMMAN fångade FÖRSTA fisken!!!
En liten pyrali abborre... men, ändock EN ABBORRE!
Så Lillan... dagen vände brutalt o blev hundra gånger bättre än väntat!
Och, jag avundas dig inte dessa soliga, härliga dagar!!!
Nä, hellre stirrar jag då ner i ett pimpelhål än i en skärm!

Kommentarer
Postat av: Lillan

Voj voj, det gäller att hålla sig undan hör jag. Vad ska jag säga, börjar det jävlas så brukar det fortsätta. Faller en faller alla stämmer ganska bra i det fallet. Hoppas dagen fortsatt bättre nu på eftermiddagen. Du kan i alla fall vara ute i solskenet - tänk på mig här jag sitter inomhus framför en datorjävel hela dagen lång. Fi fan säger jag bara. Funderar på att sätta rullgardiner i fönstren så jag slipper se eländesvädret !

2009-03-17 @ 15:00:52
Postat av: Faster Emma

Va bra att du fick en toppendag iallafall:) Jag har åtminstone haft en toppenmorgon, varit ut och sprungit och sen myst i solen på balkongen men efter kl 1 har jag haft föreläsningar:S

pussgo

2009-03-17 @ 18:42:34
Postat av: Catherine

Ja, Emma... det är underbart när man får njuta av vårsolen! Vi är lyckligt lottade som HAR den här årstiden! Unikt!

2009-03-17 @ 19:23:35
URL: http://cv69.blogg.se/
Postat av: Lillan - igen

Så underbart med utflykt till Krokträsket (eller Korkträsket som det blev när jag var för snabb i fingrarna =) )

Jag ser fram emot påskledighetet då vi förhoppningsvis har snö kvar så vi kan ta oss med skotern till Rikti

Sol idag med - vilken tur att det var -8 grader i morsen när jag steg upp. Kanske snön biter sig kvar ett tag till.

2009-03-18 @ 12:09:37
Postat av: Catherine

JA! Och nu verkligen strålar solen!!! Trollmajjan sover nu, men sen ska vi ut o grilla korv... bra som lunch! ;-) Gott o kul! =D

Hoppas du har det lite bra där inne framför skärmen!

2009-03-18 @ 12:22:16
URL: http://cv69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0