Kålpudding-koma

Men nu är den slut! Finito! Kaputt!
=D
Finns ingen mer kålpudding för denna gång! Tack o lov!

Vad ÄR det med mig o kålpudding?!
Jag är ju inte normal...

Vi åt ju i lördags... igår åt jag o stumpan till middag o idag fanns det en på tok för stor portion kvar som jag åt upp till lunch! Kunde inte låta bli... fullkomligt frossade!
Nu har jag ONT i magen... inte för kålens skull... nä, min mage tål kål hur bra som helst men, pga utrymmesbrist! Jag orkar inte sitta upp! Kålpuddingen står mig upp i halsen!

Trollen fick grillkorv o pommes... Stumpan åt som vanligt, Edvin var först pinknödig sen trött o gick upp o la sig! Och jag som plockat fram varsin bulle som jag tänkte vispa lite grädde till o några "goppar" (så uttalar Edith jordgubbar!) till efterrätt!
Själv lär jag väl trycka i mig grädde o goppar så det blir ännu värre mat-koma!

Nä... nu ska jag gå o morra lite till trollen... som tjafsar istället för att äta!
Skulle tro att elvispen ger den effekten jag vill ha...
 "Ät upp maten... annars ingen efterrätt!" ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0