Kräsmagade varnas!



Skrivet den 13 februari 2009 kl 17:24

Det här är ett tvättäkta mammablogg-inlägg!!!
In i minsta snuskiga detalj beskrivet...
hur livet kan vara med en "bebis"!
Så alla med minsta lilla tendens till kräsmage....

VARNING:

Titta inte! Läs inte! ;-)


Vår raraste lilla hjärtestumpa är ju ett år och åtta månader, och hon "kan-själv" sååå väldigt  mycket... jag vet inte vaaaar hon kan ha fått det i från!!!

*vissel-vissel-vissel*
Det var väl det jag sa mest under hela min uppväxt... "Kan sälv"


Och, hon är snabb!
Så extremt snabb... Dom är dessutom så olika varandra som två barn kan bli, de här syskonen... i går sprang hon runt. Mitt i allt så var hon tyst... efter ett tag kommer hon, UTAN blöja o säger: "Tojv, tojv, tojv!" tar tag i min hand o fortsätter "Hom, tojv.. tojv!" Tojv betyder då korv!

Jag får mina aningar... Edith utan blöja bådar inte gott!
Och där, mitt på golvet i toaletten... en stor fin hög bajskorv... som hon precis kliver ned med foten i!

Hon hade varit så duktig o satt sittringen på vanliga toan, hade hon haft sin potta tror jag att den där bajskorven hade hamnat i pottan... men, nu åkte pottan ner i källarn för det var en tre o ett halvtåring som varit nattorr sedan ett år tillbaka o bara använder stora, vanliga toaletten UTAN extra sittring, som började använda den! Flitigt! Och, ibland kan han också själv... tömma ut innehållet i toaletten... fast, det där med pricksäkerheten! *hmm*
Så, hon stumpan, hon gjorde ju så rätt... men, antagligen så kom hon väl inte upp på toaletten o så plopp-plopp-plopp råkade det hamna på golvet istället! Och, där satte hon ner sin fot... o sen smetade hon ut det med händerna... SUCK!
Men, nu SMAKADE hon ju i alla fall inte... Ett framsteg!
Det gjorde hon ju för drygt ett halvår sen...

Innan gänget åkte iväg på förmiddan så var busfröna ute en sväng...
Stumpan är ju ingen utemänniska, nä, hon stannade till när hon precis klivit utanför dörren o utbrast: "Brrrr!" med eftertryck, sen knatade hon iväg!
Dom hann vara ute en liten stund innan dom for iväg med bilen... igår hjälpte Edvin pappan med däckbyte på släpvagnen! Det var en herre som var mycket flitig med domkraften! Och, arbetsvillig!!! =D Stumpan var o inspekterade arbetet idag... sen passerade dom varandra likt två robotar... o stumpan tog över grävmaskins-ruljansen... fast, i mina ögon ser det mer ut som om hon tänker att det är nåt helt annat än en grävmaskin hon sitter på!!!
Det är bara det där "Iiiihhaaaa!" som fattas!

Nå då...
Nu är tungan klar...
Ser den inte rar o go ut där den flyter runt bland lite lök o morötter!?
Sanningen o säga så gillar jag inte tunga!
Älgtunga är väl sådär... nöttunga är rent bedrövligt äckligt!
Men, mina nära gillar! Antagligen Edith också... hon har nog inte smakat älgtunga tidigare så, det blir premiär för henne... men dom två andra herrarna, dom gillar!

Till skillnad mot stora storebror... HAN skulle väl aldrig sätta nåt sånt som TUNGA (bortsett från sin egen, eller brudarnas) i munnen!

Han slutade nog läsa nånstans vid första KRÄSMAGADE varningen! ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0