Lilla raraste hjärtegrynet!

Skrivet den 20 februari 2009 kl 20:58




Det blev så tyst!
Vi har en liten grej, jag o trollen...

Efter alla kvällsbestyr - tandborstning, välling, pyjamaser o tvätta händer o ansikte o allt vad det vill säga så blir Edvin klar först o springer raskt upp på vindan... strax efter är även stumpan klar o vi traskar upp... helt 'ovetande' om vart den där storebrosan tagit vägen, vi ropar o hojtar: "Var är Eeeeeedviiiiin?" hela vägen upp "Är han i GARDEROBEN?!" o så sliter vi upp dörren "Neej, ingen Edvin!" sen kikar vi en blomkruka "Är han här?" osv på alla möjliga o omöjliga ställen o då fullkomligt vibrerar Ediths säng av en liten herre som "gömmer" sig där under, en liten herre som skrattar hjärtligt o ropar: "HÄÄÄÄÄÄÄR!" Stumpan hojtar o ropar hon också! Så då hittar vi ju Edvin till slut... Varje kväll... o det är lika roligt! Men, ikväll var det tyst...

 

Det blev ett välbehövligt bad för trollen, sen käkade vi varma mackor o dom såg på tv en stund efter det... klockan var väl en kvart över sex o jag ville ju bra gärna hålla herrn vaken ett tag till, jag vill helst sova tillåtminstone sju imorn!

Det hela slutade med en naken stumpa hoppande i soffan, hon hade i vanlig ordning slitit av sig både pyjamas o blöja, tack o lov går hon till toan när hon är kissnödig! =) Och mitt i allt så låg stumpan o grinade på golvet o Edvin flög o satte sig i soffan... 'Det var inte jag!' utstrålade hela hans uppenbarelse... men, det var det ju o med några morrningar från mamman om vad vi sagt om att hoppa i soffan så blev den trötta herrn väldigt upprörd o ledsen... nå, herrn ville ha välling o jag fixade varsin pava till dem... Så tänkte jag att dom kunde sitta o se tv en liten stund till medan vällingen käkades upp... Men, Edvin hade traskat upp på vindan o eftersom Playhouse disney tagit slut så skickade jag även upp stumpan med sin flaska när den blev klar! En liten stund senare kom hon ner igen, tänkte väl inte mer på det... men, jag gjorde färdigt det jag höll på med, tog henne under armen o gick upp.

Då riktigt märker jag hur tyst det är!!! 

 

Tänkte kanske att han somnat i sängen framför tv:n men... lilla raraste hjärtat hade slocknat där under Ediths säng! Med vällingflaskan orörd bakom sig!!!

Det arma modershjärtat smälte av ömhet o jag lyfte över honom i hans säng... "Jag vill ha Örnis bilar" mumlade han när jag la täcket över honom.

 

Dom har hunnit med en hel del idag...
Edith har "skött häst" i hundarnas vattenskål... vartannat dopp i hundskålen med en liten trasa gav hon hästen, vartannat slurpade hon i sig själv!

Sen har hon rensat slasken...
Jag hade rensat ur kylskåpet, en bytta med vispad grädde som stått sen i måndags o skräpat i kylen! Den ställde jag ner i diskhon, o den hittade stuman o utbrast: "Mmmmmm!" när hon slevade i sig från den... strax efter tog hon den orange disktrasan, doppade i grädden o sörplade friskt!!!

Sen har de rara trollen snyggat till sig med en bläckpenna!

Edvin var lite svårflörtad när jag ville fota, men, till sist blev det en bild! Stumpan hade bara något litet streck så jag drar slutsatsen att det är hon som hållit i pennan!

 

Jag diskar hundarnas vattenskål flera gånger per vecka... jag rengör disktrasorna med jämna mellanrum i hett vatten o klorin!
Nån som undrar varför??? =D Har inte den stumpan plåtmage så... 

 

Nä, nu ska jag gå o se slutet på Let's Dance!
Jag vet inte, jag gillar det inte i år...

Jo, Laila är fantastisk bra! Vilken människa!!!
Och Magnus... oj oj oj! Otroligt hur duktig...
Men, sen kommer då den där Alling...

Först från början fattade jag inte varför jag kände sånt obehag så fort han dök upp i rutan, men då kom ju pappan på... TV4 - HJÄLP!

Han var ju med där... som L M Ericsson!!! 

Hu... jag ryser!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0