Lite nederbörd...

Skrivet den 9 februari 2009 kl 13:29


kan också se ut så här!

< - - - - 

Nån som ser rådjuren längst där nere på ängen, lite åt höger i bilden?!

Knappt att man kan skönja dem i det ymniga snöfallet!

Det har verkligen vräkt ned idag, rejält o mycket! Sen är det sån där härligt fluffig snö... ganska mysigt, faktiskt!

Men, det är ju betydligt mer snömängd o lurvigare väder än vad som utlovades av nyheterna - o SMHI!

 

Idag har vi överlistat trollen... ;-)

Det har varit en sån där busdag, övertrötta troll gör gärna allt lite "för mycket"! Så, vi försökte röja lite bland leksaker o damm (märks att mamman knappt kunnat böja på benen i tre dar!!!) men, så fort man bad herr Edvin nåt som ens liknade orden "plocka undan" så antingen hörde han ingenting eller så blev han såååå trött... stumpan sprang mest runt o busade o rev fram, i vanlig ordning! Då, kom pappan på den briljanta idén, bärstolen!!!

 

Ner i källarn, upp kom han med den där bärstolen som han knölade ner stumpan i... o det var under tydliga protester: "Läpp mig, lääääpp mig, läpp miiiiig!!!" men, när pappan då startade dammsugarn o vaggade fram så blev stumpan tyst o ögonlocken tyngre o tyngre... sen gick dom upp o det har varit väldigt tyst senaste halvtimmen! =D

Överlistade!!!

 

Jag var ju ensam med Edvin igår, det har hänt EN gång tidigare sen Edith föddes! Det var faktiskt riktigt trevligt... mysigt o kul att bara kunna koncentrera sig på herrn... o faktiskt skönt att inte ha morrhoppan hela tiden på!

Sen hann jag ju börja längta o sakna henne innan dom kom hem, men... 

Det är skönt att hon börjar bli större o inte fullt så mammig som hon faktiskt hittills varit! 

 

Idag ska vi äntligen få tummen ur, dom där fem surströmmingsburkarna ska decimeras... vi har surrat med Bengan i ett halvårs tid att NU måste vi äta strömming, hela tiden har nåt kommit mellan, men idag ska vi!!! Mmmmmm

Så nu kan Edvin med rätta kalla sig surströmming!

Det har han nämligen gjort sista tiden: "Jag är ingen suris, jag är en surströmming!" har han bestämt påstått!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0