lite trött på morron...

Skrivet den 16 februari 2009 kl 09:36

... är man allt, när jag sitter o försöker logga in i Windows med min nsd-blogginloggning!
Det funkade inte... jag försökte trycka in mailadressen gång på gång...det bara gick inte! å kom jag på mig... "Ja just ja, jag är ju bara här!"

Inte undra på att det går dåligt... det ska ju bara vara två ynka bokstäver!

 

Jag har för mig att sömnbrist kan orsaka fetma, så det lär väl aldrig gå att klämma ner röven in de där LaRedoute-byxskrällena! =S

Det blev ju sent igår... o klockan tre i natt har jag fortfarande hört på nattradion!
Sen strax där efter han fröken spark-maja kommit över till oss... med ett elegant svanhopp störtdök hon över pappan rakt ner under mitt täcke... hade hon då behagat ligga still!!!
Nä! Då ska hon ligga o skruva på sig, vifta med både armar o ben så det flåsar in kalluft under täcket!!! Jag är frusen... Det är väldigt kallt i vårt sovrum... väldigt kallt! Så, klockan 03:48 på morgonen vill jag inte att nån viftar med mitt täcke för, den värme jag själv alstrar vill jag ha kvar UNDER täcket!!!

Så har hon då hållit på ett bra tag att snurra runt o flamsa på... jag var ner o hämtade vatten till henne... Jag har morrat ett par gånger lite rejälare till henne... tålamodet den tiden är inte det bästa!

 

Nå, hon har ju så småningom somnat...

DÅ kommer herrn o kalvar sig ner i sängen!!!
Han snör sig halvt över henne o jag kryper automatiskt ut mot kanten av min sida av sängen... o där har jag legat o balanserat! Vaknade på morron i exakt samma position, med en stumpa absolut tätt intill... vi upptog ca 42 centimeter ytterst i kanten av de 160 som hela sängen faktiskt är! Resten ekade tomt eftersom både pappan o storebror gått ner!

Tänk, det här kommer jag antagligen att sakna när man får sitta upp halva nätterna o oroa sig över monster-tonåringarna så småningom... när dom är ute o ränner halva nätterna! Då kommer jag sitta där i min gungstol o virka medan en nostalgisk tår letar sig ner för min kind o minnas "Tänk när de rara liven var små o vi låg hela familjen o myste så gott i vår säng...."

Edvin vaknade ju tidigt... så han o pappan har gått upp nångång... ja, strax efter att jag har somnat tror jag!!!
Så, den där stackars pappan har inte fått mycket sömn i natt han heller!

 

Nu har han åkt för sitt första arbetsdygn den här veckan...
Jag tror att vi ska ta ett sopsorteringsprojekt idag!

Två troll, två hundar en stor IKEA-påse med återvinnigsjox o så traskar vi iväg till "skolan"... såna projekt brukar bli lite spännande... mycket kan hända, med både monstertroll o puckohundar!

 

Sen måste jag ju undra...

Var är alla????

Det ekar såååå tomt, inte en enda kommentar...

Är jag helt övergiven? *snyft*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0