Lugn o harmoni...

Skrivet den 23 februari 2009 kl 20:05

När man är på Öppis?!

Helt otroligt! Men, så var det idag!
Inget tjafs, inget bråk, inget gnäll! Bara rara o goa barn! =D

Sen var det ju tur att jag fick med mig Edith hem, hade lika gärna kunnat vara Lucas... dom är lika gamla! =S

För, här spelar det ingen roll vilket kön det är... nä, är man ett o ett halvt så LÅTER man likadant, man LUKTAR likadant... och man SKRIKER likadant! =D

Mer än en gång hajade jag till när "Edith" tjoade till o så var det Lucas! 

Och, Lucas mamma kom med en bestämd mamma-min, gick fram till sin son o jag såg hur näsan analyserar doftpartiklarna som yrde runt... men, se, det var mitt busfrö som spridit ut den där odören!

Hon hade alldeles för en stund sen lastat ur ett rejält lass i blöjan... (oj, sorry ;-) nu blev det mer skitsnack!) o i den högen kunde jag urskilja att hon ritat med en illgrön krita i Kypas igår! =D Och, det var den blöjan som låg i papperskorgen säkert tolv meter därifrån som spred odören... eller så hade den bitit sig fast i rummet o inredningen! 

 

Lyssnade på presskonferensen från Gällivare idag... jag ska inte gå nå djupare in på ämnet, det är tragiskt! Säkert fruktansvärt för hennes anhöriga att behöva riva upp såren för att detta mord ska stötas o blötas i en rättegång... o jag kan inte annat säga än att det är så bedrövligt! Och, i mina ögon som inte vet ett smack annat än det som skrivs i tidningarna... så tycker jag att det är så jädrans fult gjort av den där människan, varför kan han inte säga sanningen direkt!? Mordet i sig är hemskt... och sen detta svamlande o ljugande hit o dit, säg sanningen, för de anhörigas skull! Jöns!

Kanske han inte minns... men, då när bevisen läggs upp, DÅ minns han att det var en "olyckshändelse"! Nä, jag ska inte orda om detta mer... 

Mina tankar går till hennes anhöriga, det måste vara fruktansvärt!

 

Och, sen har jag kommit på varför det ofta står så totalt knasiga saker i tidningarna!?

Journalisterna har ju fullt upp med att fippla med sina MOBILTELEFONER under såna presskonferenser!!??

För, det var ett fasligt pipande o ringande, knappt så man hörde vad som sades pga allt mobilpipande!!!

Är det inte lite respektlöst?

Kan man inte slå sin mobil på ljudlöst den tid det tar att lyssna på vad åklagarna säger under presskonferensen???

 

Nå väl... snöar gör det! 

Riktigt lurvväder har det varit idag...

Pappan o Edvin for till mormor o skottade, är dom inte goa så säg, där dom lastat Edvins "snöräv" på skotern innan dom drog iväg! Kolla bilden!

 

Nu har jag snart missat tio minuter av det bästa tv-program som finns!

Cesar Millan... Mannen som talar med hunder...

Ajöken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0