Man kan ju börja undra... ;-)

Skrivet den 3 februari 2009 kl 14:12

Var ju tvungen att fråga pappan vad sjutton han nu sysslat med när jag läste tidningen! "älgjägarn"!

Både ålder o plats kunde ju passa in på pappan! ;-)
Nå, helt säkert så är det ju INTE våran pappa... nej, nej... dom älgar han skjuter sker under totalt ordnade förhållanden...
Men, onekligen så blir man ju lite nyfiken!

Lunchen blev pommes frites o den grillade karrén som var kvar från igår... plus lite grönsaker till, jag lastade upp några bitar tomat o gurka till Edvin o sa ät grönsaker! "Nää!" sa han o lastade tillbaka grönsakerna i skålen... "Men, man måste äta lite grönsaker... annars blir man sjuk!" försökte jag lirka lite... då säger herrn: "Det ÄR redan sjukdomar!"
Tur att han äter broccoli... det är i alla fall inte sjuka grönsaker!

Hur han kan smöra... han herr Edvin!!!
Dom åt som hästar sin lunch! Så, det var med glädje jag gav dem varsin pinnglass till efterrätt... sen ville Edvin ha en till så då blev det glass nummer två! Edith slukade den första... den andra gick det lite trögare med... hon kom o satte sig i min famn en stund o så kommer då herrn... med den sammetslenaste rösten jag nånsin hört, drypande som av honung, lirkar han: "Eeeedith, Eeeedith... jag, smaka... Edith?" så hon trycker ju in hela glasspinnen i hans trut o båda blev väl nöjda o mamma flinade lätt... SÅNA tongångar är det minsann inte jämt!

Är det ovanligt kall kyla idag?
Det är inte fullt nio minusgrader, men jag höll på frysa ihjäl, trots fleecekoftan, då jag gick ut o hämtade posten!
Inomhus så eldar o eldar o eldar jag... men, det är som om det inte ger nån effekt! Det måste vara nån extrakall kyla! =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0