Man kan morra...

Skrivet den 6 februari 2009 kl 15:26

När jag skaffar mig en hund, så skaffar jag en ny familjemedlem... som jag vill ha i min omedelbara närhet i många, många år framåt...
Hunden blir en otroligt viktig del i mitt liv o en riktigt kär medlem i familjen!
Och, jag personligen skulle väl aldrig nånsin ha hunden konstant uppställd i en hundgård! Men, jag säger inget om de som har sina hundar så... det är ju precis upp till var o en, tex vid allergier osv...
Men, själv vill jag ha mina hundar nära...

Men, denna stövare...
Ja, helt säkert! Honom skulle jag inte tveka att stoppa i en hundbur!
Dygnet runt! =S
För jisses så han kan vara påfrestande...
Han har ju åldern som ger honom lite "rätt" att var jobbig just nu... men, det blir inte desto mindre jobbigt för det!!!
Speciellt när man har två troll... o jag tror ta mej sjutton att dom är i maskopi med varandra! Sen är dom alldeles för snabba för mamman...

Jag hinner ju bara vända ryggen till så har ju stumpan lyckats med nåt, o har det alls nåt med mat att göra så är mr Stövare blixtsnabbt på plats!!!
Och, när det gäller stumpan så har det oftast nåt med mat eller kökspryla att göra... sen spelar det ingen roll att det är RENA köksgeråd från lådorna som hamnar på golvet, eller karotter från skåpen... mr Stövare bara måste ju kolla, det KAN ju finnas nån mikrobit som åtminstone smakar mat!!!
Det ramlar ju en hel del från trollen... visst, hundarna håller sig undan när vi äter... men, efter frukosten på morron så fick dom varsitt glas fruktsoppa o givetvis så ramlade ju den lilla gröna korken från fruktsoppe-tetran ner på golvet (det måste vara extrem gravitationskraft just här i Sals på Gyljen!) och så klart, ska ju mr Stövare dit o grundligt rengöra korken... hur mycket smak det nu kan finnas i en minimal plastkork!!!

Sen funderar jag skarpt på att ordna dem en rostig spikmatta att sova på!
För, så snyggt dom har fixat till sin mjuka bädd... så! *grrr*

Nä, nu ska jag gå o röra om i köttsoppan!
Det är snickeriande här... min födelsedagspresent gör jobbet! =D
(presentkort på snickeriarbeten av Lasse o barnvakt av Anna, kan det bli bättre?)
Det blir klickgolv i hallen... o så fint, så fint!!!
Yippie!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0