Snacka om svart-taxi! ;-)

Skrivet den 3 mars 2009 kl 19:55

SVT2 med lokala nyheter surrade medans trollen gled längre in i John Blunds värld... o jag ligger o slölyssnar på nyheterna, först blev jag lite full i skratt när jag hörde att Luleå kommun kommit på taxibolaget som sköter skolskjutsarna med att ta för mycket betalt o betalt för resor som inte gjorts...

Tyckte det var rätt komiskt!

 

Första tanken var, hur klantig får man vara... ska man fuska så där borde man väl inte ta betalt för taxiresor på natten... av skolbarn o det brukar väl vara de minsta barnen som får taxi dessutom, knappast nå nattsuddare där inte!

 

Men, sen satte jag flinet i halsen... det komiska försvann ganska snart när man hörde vilka belopp det eventuellt rörde sig om... miljoner!?

Då fick jag en sån där volvo-chef äckelkänsla igen... hur kan man???

 

Skulle väl tro att de som tjänat lite extra på det där fusket inte har det så illa ställt... knappast sämre än vad dagens skolbarn har det!

Skolbarnen som år efter år, efter år fått spara in på precis allt som går att spara på!!! Så har man mage att fuska till sig pengar från den gruppen i samhället? Visst, det är väl svenska skattebetalare som får betala i slutändan... men...

De där pengarna hade ändå kunnat budgeteras till ordentlig mat, tillräckligt med lärare o material istället för "skolresor" som verkar visa sig hamna i chefers plånkor? Vad är det för fel??? Hur kan man???

 

Trollen somnade rart i kväll... kanske för att båda två var uppe före f*n själv! 

Vi var en sväng o sopsorterade...

Miljöåtervinningsstationen ligger på gamla skolans område inte så långt från oss... en kilometer om man går efter E10:an... o det gjorde vi... hundar, spark. pulka med påsen som ska återvinnas... o så trollen o jag!

Asfalten har börjat komma fram här o där, så nu är det inte samma vinterisväg som för nåt tag sen, nä, här o där bet det fast ordentligt o just precis när Edvin står framför mig på ena meden så självklart nöp det ju fast! Och, hundarna som går fot bredvid hinner ju inte stanna lika snabbt så utöver effekten av stålmedar som glider från blankis över på asfalt så kom då ett ryck från hundarna, så bästaste lilla herrn flyger ju in i sparkhandtaget o biter sig i underläppen!

Nå inte värre än att vi fortsatte direkt trots att det kom lite blod!
 
Men, sopsortering är kul!

Edvin är så garnimponerad över hårdplastcontainern!

Det är ju en klatschig bild fastklistrad som visar vad man får o framför allt inte får kasta i containern... En överkryssad leksaksplasttraktor bla!
Den kommenterar herrn varje gång o tittar imponerat på!
Och vi surrar: "Nä, inga traktorer får man kasta här!"

 

På tillbakavägen så var det stumpans tur att råka ut för ett missöde när is övergick i asfalt lite brutalt... hon gled fram o av sparken!

Inga större mankemang, nu satt Edvin i den röda pulkan bakom så värsta var väl att stövarn tryckte upp röven i ansiktet på honom så han skrattade hjärtligt när han vrålade: "Haha, Senna satt rumpan mot min mun, det lukta hundprutt!" hur roligt det nu kan vara! =S

 

Resten av färden gick utan konstigheter, för engångs skull utan så mycket trafik!

Ibland är det helt hopplöst!

Lastbilarna verkar åka skytteltrafik o det är inte så kul att komma med spark, två hundar o två ungar efter en isig väg o det möts två lastbilar i samma veva!!! Nä, säkert är det lika obehagligt för chaffisarna, att köra förbi en hel konkarong med galningar sådär... men, det hade ju inte gjort nåt om trafikanterna hade hållit de där 50 km/h som skyltarna säger... nu saktas det in precis vid fartkamerorna sen gasas det på i full rulle igen!

Nå, den där kilometern som vägen även är lång tillbaka lyckades både Edvin och Edith somna... Edvin vinglande halvsovande i pulkan, 125 meter från huset... Edith säckade ihop lite tidigare o började hänga framåt så när jag skakade lite i henne o kollade läget, då hoppade hon till o satte sig yrvaken upp!

Inte undra på att de räckte med en omgång "Örnis bilar" ikväll! 

 

Sen säger jag allra ödmjukast: TACK!!!

Tusen himla tack till alla som röstar på mig!!!

 

Näpp... nu ska här fixas en thékopp, lite disk o så går jag nog upp o snör mig framför tv:n o mojsar... håller mig väl vaken till House eller... kanske inte...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0