Två timmar till...

Det är det absolut minsta jag vill att trollen ska hålla igång, gärna tre!
Men, hur gör man för att hålla igång sömninga troll som redan i flera timmar varit trötta! ???
Helst ville jag att stumpan skulle haft ro att slumra till en stund innan lunch, men... det såg storebror till att göra omöjligt sen gick vi ju ut o så var det mittiallt middagstid o nu får dom definitivt inte börja sova nånting!!!
Håller alla tummar jag kan... =S

Stumpan har lyckats med en klassiker!!!

Fastna med tunga/läppen på något iskallt...
Det började blöda! Och, jag fick genast en vision... Dagis, Nyköping, gungställning ute på gården o tungan!!! Alla ungar har väl gjort det... men, stumpan är nog ensam om att lyckas frysa fast underläppen i en BROCCOLI!!!

Den arma majan är ju så vansinnigt snabb, det spelar ingen roll vad det är så hinner hon dit o fingra!!! Nu hade jag öst upp några broccolibuketter i en skål för att mikra, stänger påsen med resterande broccoli, vänder mig om o stoppar in påsen i frysen, vänder mig tillbaka o där står stumpan på sin tripp-trapp o gnyr med underläppen fastfrusen i en broccolibit! Jag lirkar lite lätt loss läppen o strax efteråt ser jag hur hela munnen börjar bli rosa/röd!!!
Nå, det verkade inte bekomma henne speciellt mycket... hon åt då den färdiga broccolin med god aptit!

Nä, nu blev det misstänkt tyst framför "Musses Klubbhus" så nu måste jag köra igång trollen!
Städa rummet brukar vara en sån bra aktivitet... dom som inte hjälper till (läs Edvin) rusar upp o runt o gör allt för att INTE hjälpa till, så dom vaknar ju i alla fall! =)
.
.
.
kl. 19:05


Den ena tio, andra tjugo minuter över fem... stöp dom!
Och nu, strax efter 19 ser det ut så här:


Sleeping beautysar!

suck o ack...

BTW - stövarn har varit mycket beskedlig idag... inga som helst antydningar eller tendenser att vara dominant... antagligen gick budskapet hem igår!
Synd bara att det ska måsta ske med hårdhandskar!
"Mamman rules" sa pappan vid frukosten när jag höll upp handen o knäppte med fingrarna o stövarn rann iväg o la sig i buren!

Kommentarer
Postat av: Catherine

måste ju bara...

NU ligger en stumpa o sover i min famn!!!

Hann inte bort från datorn... =S

2009-03-26 @ 17:13:08
URL: http://cv69.blogg.se/
Postat av: Faster Anna

Isch... gillar inte att frysa fast i saker, jag kommer själv ihåg en fastfrysning i en liten spade, (den Edvin använder hemma hos farmor o farfar) och det var inte kul!!! Ett tips är att hälla på lite varmt vatten så tinar man loss från föremålet... oavsett om det är en metallspade eller en broccoli ;)

2009-03-26 @ 18:19:14
Postat av: Faster Anna

hehe, ser att kalsongmaffian ligger och sover ;) Nu ska jag göra det samma, ska upp vid 5, så då är det bara att gå och sova... före 22.00! :P

2009-03-26 @ 21:42:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0