Strålar från klarblå himmel!

och pappan har åkt för sitt extra jobbardygn...
Dagen idag har börjat med tvätta madrass! =S
Trollen fick ju frolla dom också igår... Påskmust efter maten! =)



1. Mmmmm, påstmust!
2. Får jag smaka...
3. Mmmmm, mera påstmust!
4. Sluuuuuut!


Med en desprat blick på pappan vrålade stumpan: "Sluuuuuuut!" när storebror efter att först ha sugit i sig sitt glas "påstmust" gick lös på stumpans glas också!
Så, efter flera påfyllningar, lite bus o tv blev det då sängdags med saga... och nångång vid tretiden i natt har Edvin kommit över till oss, sjöblöt! "Jag har svettats!" var hans lite förlägna bortförklaring, sen hade han spillt vatten... =) Lilla hjärtat... det är ju såååå otroligt sällan det händer en sån pinkolycka, så inte sjutton behöver han "skyla över" det!

Jisses, jag har ju själv pinkat ner mig... Pontus var liten o sov med mig... Kanske omkring fyra, fem år... Jag vaknade av att det var blött o kallt, känner instinktivt efter Pontus o blir lite konfunderad när hans pyjamas är torr... känner vidare i sängen o upptäcker att det är ju för jösse namn jag själv som pinkat!!! I sömnen!!!

Så, inte är det väl konstigt om man fyller på med mycket vätska på kvällkvisten...
Han har ju tidigare hur många gånger som helst vaknat på natten o själv gått ner o pinkat! Han är så himla duktig!
Och, madrassöverdraget behövde tvättas ändå...

Har tvättat Tradera-fyndet som kom i brevlådan igår!
Man kan hitta både det ena o det andra... några rejäla minor har jag trampat på men, i regel så är det fina o bra grejer man hittar där! Overallen till Edvin, som han själv utbrast: "Men, vilken fin!" när han såg den först i auktionen! I beskrivningen stod det: "En overall i strl. 110 i bra skick. Lite små fläckar på den ljusaste färgen på ärmarna men inget som stör. Perfekt som en extra overall, den är inte i jättetjockt tyg men fodrad passar bra nu när våren kommer."

Det jag plockade fram ur paketet i brevlådan var en superfin, finetexoverall!
Helt perfekt skick!!! Fläcken försvann i tvätten o Edvin blev jätteglad o sa genast att den kan han ha när han åker till Öppis!!!
Sist jag köpte en overall på Tradera, en lila Didriksson till stumpan, beskrivningen var ungefär den samma som ovan men den gången plockade jag upp en så urtvättade overall, nött, trasig, skitig... så det var inte sant!
När jag påpekade att skicket var långt ifrån det utlovade "bra skick" fick jag svaret att den gick ju så billigt, overallens nypris hade varit ca 600:-
ehhh...
Om jag har en bil som jag köpt sprillans ny för 298.000:- sen kör jag 10 mil per dag i femton år... så inte fasen tror jag att jag ska få 150.000:- för bilen då!?
Nå det är väl med Tradera som med hundutställningar... de dåliga affärerna får man fort glömma bort o glädjas åt det som är bra! Sen är jag fascinerad över att folk kan sälja så fina saker! Inte en pryl eller klädesplagg som begagnats i detta hus skulle nog duga att säljas! ;-) Inte leksaker i alla fall... Dom slaktas handlöst!

Näpp...
Nu ska jag gå o steka oss ett par hamburgare till lunch, sen ska jag diska! =D
Med glädje!!!

Äntligen hade dom GRUMME diskmedel...
Har gått o väntat på att det ska komma i butiken så jag får testa! Och, nu fanns det! Köpte en "hav" o var ju handlöst tvungen att testa diska gårdagens disk med denna nya produkt... Aldrig mer kommer jag att köpa en Skona flaska!!! Eller nåt annat... nä, hädanefter är det Grumme som gäller!!! Svensktillverkat o superbra.... o doftade fantastiskt milt, rent o gott!

Sen ska vi ut i vårsolen!

Kommentarer
Postat av: Faster Anna

Jag har också provat "Hav", i Umeå var det... gillade den också, vill prova de andra dofterna någon gång...

är det på Konsum du hittat Grumme diskmedel?



Ha det bra i go´ solen =D

2009-03-26 @ 16:19:34
Postat av: Catherine

Japp! Oba kobera fanns det... hav o två till dofter! =)

2009-03-26 @ 16:40:25
URL: http://cv69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0