Värsta skräckfilmen...

Skrivet den 3 februari 2009 kl 11:54

usch så äcklig den var!
För en gångs skull passade vårt liv in i TV1000 tablån...
Vi satte oss ner o såg en film!
Båda trollen sov gott i sina sängar... lite nötter var framplockade, pappan iddes inte gå ner i källarn o hämta en öl så det fick bli lingondricka istället!
Själv var jag så nöjd med min halvlitersmugg irish cream-te!

Har varit utan Irish cream-teet ett bra tag, det gäller ju att komma ihåg även the när man åker sina svängar till orter med tebutiker! Och, det har jag inte gjort senaste halvåret, så jag har fått hålla till godo med neutralt the, inte så illa det heller... men, är man Irish cream-te fantast så.. ja... då vill man bara ha det! Men då hittade jag ju tebutik.se på nätet... snörde in en beställning o tjofs sa det så var ett paket i brevlådan nästa dag! Det gick fort! Toppen!

Det finns ett till ställe, som säljer det här teet: Cape Malay Rooibos Chai Organic Ett te som har en ovanlig smak o effekt!
Fick smaka det hos Dr. Bramberg o det är... bara så speciellt!
Men, jag har inte kommit mig för att beställa därifrån ännu...

Farmor var hos dr. B igår!!!
Jag fick lite bannor för att jag "tvingade" dit henne... ;-)
Hon hade fått lite förhållningsorder o en ny tid för återbesök om en månad! =D
Jag hoppas o verkligen tror att han kommer att göra underverk!
För, han är fantastisk... Så bra som min rygg varit sen jag började gå hos denna kiropraktor... ja... det går inte att beskriva! Dr Bramberg

Idag försöker dom verkligen att driva mig till vansinne...
Edith passade på att stänga av datorn medan jag pratade i telefon... och, jag hade INTE sparat det jag höll på med! Givetvis, som bara barn kan... var det fullt ös med gap o skrip under hela telefonsamtalet!
Tur att det gick att muta dem med frukostflingor o bananer! =)
Sen, så klart blev det några morrningar från mamman när hon upptäckte att stumpan saboterat min dryga halvtimmes jobb... och lite tårar från en förolämpad stumpa som inte tyckte att hon gjort nå galet!
Dom ville se Findus... jag hällde upp mina frukostflingor som jag lämnade på bordet, gick o snörde igång "Kattonauten" går tillbaka o ska ta min frukosttallrik... o där står mr Stövare o slickar linfrön från golvet!?
Jag hinner ju tänka "När har Ediht hunnit vara o spilla ut linfrön???" sen ser jag att innehållet i min frukostskål är betydligt mindre än när jag lämnade den...
Så, då fick jag morra till stövarn som helt ogenerat stått o slafsat i sig min frukost från bordet! morr

Tar mig en ny tallrik... känner lugnet när trollen sitter framför tv:n o jag sätter mig framför datorn, tar tag i det jag höll på med för att göra om alltihop... då hör jag ett tyst "Hallååååå!" från hallen o två troll rusar upp "MOOOORMOOOOOR!" suck... det bara att inse...
Ibland får man acceptera att det man tänkt göra just nu får man göra sen, på ett annat sätt! För... när sen mormor gick så var ju trollen totalt less Findus, stumpan trött o båda ville ha lunch!
Men, summa summarum...
Jag måste lära mig att trycka på SPARA-kappen, en gång per minut!!!
(det är ju inte första gången nåt sånt händer!)


Nå, filmen... Boogeyman 2
Där har vi krupit ner i soffan... o det sprättas upp magar o huvuden lite hit o dit... egentligen är jag inte speciellt känslig för såna skräckisar... sitter mest o tycker att det är overkligt när människor slaktas på otaliga sätt. Tacka vet jag en ruggig psykologisk rysare! (fast när Lost började var jag fasansfullt livrädd för det där svarta molnet! Drömde tom mardrömmar! Fast, jag tror det mest var gravidhormonerna som spökade!)
I Boogeyman 1 var det en garderob som var läskig... i tvåan kom boogeymannen ut ur garderoben o härjade runt på ett behandligshem för ungdomar med allvarliga fobier... så klart dräpte han dem med sina "egna" fobier, så när den hysteriskt bakteriefobiske pojken ligger på knä med gummihandskar o skurar sitt golv o hela rummet är totalt bakteriefritt, allt är inplastat o kliniskt rent... till sist blir nöjd med resultatet plockar han fram en chipspåse ur en plastback med lufttätt lock... o tar en näve chips o tuggar i sig... en till... o då, i nästa scen ser jag som i slowmotion hur näven med chipset förs mot munnen o det är inte bara chips, utan en kackerlacka följer med i tuggan... pojken tuggar o så spyr han! Sen tar han sin flaska med egenhändigt ihopblandade rengöringsmedel o dör en fasansfull död medan halsen fräts sönder av skurmedlet så det fräser!

Och jag kände hur vartenda nackhår reste sig...
Magen vände sig o jag blev nästan svimfärdig!!! Jag har gjort det!!!
Jag kommer aldrig att glömma känslan...
Den heta, skinande solen o den iskalla känslan, kontrasten...

Jag bodde i Skärholmen o red dubbla ridlektioner på Botkyrka Ridsällskap på söndagar, jag hade precis köpt en liten chipspåse o en cola från en sån där automat som snurrar ut din vara när rätt antal mynt stoppats i den... förhoppningsvis!
Nå, där står jag o njuter av den gassande vårsolen, lutar mig mot ett staket o njuter av den underbara tillvaron, tar en tugga chips... crunch-crunch-crunch dricker en klunk cola, tar en ny näve crunch-crunch o en till näve från påsen, stoppar in i munnen o biter... och jag känner hur jag stelnar till, biter i något, det är inte chips... nä, det är kallt...
Iskallt... och den kontrasten där o då, den gassande solen o den där känslan "Jag biter på nåt, det är iskallt... det är INTE ett chips" den är obeskrivbar, den millisekund det tar för mig att spotta ut det jag har i munnen upplever jag som minuter... o när jag ser EKOXEN jag precis tuggat på...
Ja, jag kan inte beskriva känslan!
Och jag har ingen som helst aning om den där ekoxen redan fanns i påsen eller om den kom dit-traskandes på nåt sätt... Jag vet bara att den var kall!

Så, denna Boogeyman var en riktigt äcklig film!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0