Aha!

Det slog mig plötsligt...
Anledningen till varför jag så gärna sätter mig vid datorn,
kollar runt... snör in ett blogginlägg...

Jag tar mig pauser!
Egentligen hade jag ju helst legat på soffan,
med ett sudoku o en kaffekopp!
Gjorde precis så nyss, men... det bara går inte!

För så fort man lägger sig ner i soffan så kommer båda två... i raketfart!
Helst ska båda sitta på mig!
Men, det brukar sluta med att Edtih knölar ihop sig med en bok vid sidan av mig, längst in... så jag får balansera på soffkanten, tur att rövomfånget minskat en del, risken för fall har minskat lika mycket! =S
Edvin, ja han vill väl också helst vara på mig men, där går gränsen... ett sprattlande barn kan jag överleva... inte två!
Jag försöker ju i regel läsa en tidning, lösa ett korsord eller så... då räcker det med ett störningsmoment som knuffar! Så, herrn... han studsar i soffan överallt istället!

Idag lös solen genom en kristallskål/ljuslykta som står på tv:n, det blev "regnbågsfärg" lite varstans... o det var ju kul att studsa o jaga! "Mmmmm, det smakar gott om regnbågsfärg!" sa han när han slickade på bordet! Och när så Edith, som faktiskt låg rätt still också började jaga spektrum... då gav jag mig...
"Jag sitter hellre hääääär, vid min dator o och skriver på tangentbordet!"

Matadorerna får fäkta på bäst dom vill där inne på soffan!
Sen är det lite lättare att dricka kaffe här... spiller inte lika mycket! ;-)

Jag har träningsvärk... i armarna! =D
Lite mer ved o räfs idag... det kommer att göra susen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0