Åska... första för denna säsong! *gulp*

När man sticker näsan utan för dörren slår en bedövande doft av purfärskt gräs o björk emot en, musöronen har för många timmar sen blivit löv, halvstora löv!

Det kom en rejäl skur... en sån där öronbedövande skur som man helst av allt vill uppleva uppkrupen i en säng på "bogen" i häbbret! Tom lite hagel drasade det ner!
Tack o lov satt vi just då o åt...strax innan hade jag o Edvin åkt med sista släpvagnslasset ved till mormor... o herrn var tvungen att söka skydd under tak då det kom fjorton droppar regn eller så när vi öste av veden från släpet!

Men, den där skuren har verkligen piskat bort den grådassiga vår/vinterslöjan som legat överallt... gräsmattan fick en betydligt fräschare look... grönskan i träden har mångdubblats o doften... det riktigt stinker björk ute!
Däremot tvätten... suck...
Den där förbannade tvätten!

Jag hatar, riktigt hatar, när jag har plockat ner torr, ren, fräsch tvätt - vikt ihop lite grann o lagt ner i tvättkorgen för att invänta resten av kläderna som inte riktigt torkat lika snabbt... så kommer det en sån där sjöblöt skur som dränker allt! Allt!!! Suck... 
Nå, i morron ska det var fint väder! =D

Lite lustigt att åskovädret kom efter störtskuren!
Inte så väldigt nära... men, tillräckligt nära för att dra ut alla känsliga kontakter ur sina uttag... och locka in trollen "Ska vi gå in o kolla om det finns nån glass??!??"

Stumpan vrålade: "Bom, bom, bom!" o lös upp av glädje till varje åskknall... Edvin var lite mer avvaktande! Vi skojade o lekte en stund, sen fick jag in dem... gillar inte åska... gillar inte att mina familjemedlemmar är ute när åskan är nära...
Jag har slutat vara så där vansinnigt rädd, men... jag vill inte heller var oförsiktig o nonchalant! Går det åska så går jag in!
Åskan for fort iväg mot nordligare nejder...
Trollen åt sina glassar o nu sitter de o kollar sista snutten barnprogram som är kvar på tv!
Tandborstarna är redo... ikväll blir det saga!

Kommentarer
Postat av: Greta

Alltså vi fick inget regn varken igår eller idag, men dom som skjutsa hit barnen på kalas sa att det öste ner i svartträsk så snart kommer det nog hit men det for nog vilse :)

2009-05-21 @ 21:14:43
Postat av: Annbritt

Ha ! Nog undrar jag var det vackra vädret i dag är...

2009-05-22 @ 10:04:11
URL: http://bibbistickar.blogg.se/
Postat av: Catherine



Ja! VAR???

Det verkade som om det var på gång att lätta upp, så jag hängde nyss upp den tredje omgången tvätt som legat kvar i maskinen sen igår... Nu vräker det ner regn!!!

Så kul, så kul... men, det blir ju välsköljt! =S

2009-05-22 @ 10:31:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0