Den J****N

Den gör det i enkom!
Den och vinden är i maskopi med varandra... och smider sina elaka ränker endast för att jag ska bli vansinnig!
De där kvistarna fanns inte där igår! - - - >
Lärkskrälle!

Jag hatar vind! Fy attan... det blev ju jordgubbslandspyssel!
Hela, långa morron var det alldeles stilla o fint... ända tills jag o stumpan sticker ut näsan genom dörrn!!!! Edvin var inne i sin egen värld... han hade inte tid att äta upp sin frukost för han var tvungen att se på monstertrucks på Youtube... så, jag o stumpan åt upp våra flingtallrikar, tog på oss o gick ut!
En kvart senare sticker Edvin ut näsan genom dörren: "Ni glömde mig!"

Herrn kom ut han också... o jag fortsatte att fylla på jord till jordgubbarna!
I blåsten... jag hatar!
Det blåser hår i ögonen, i munnen, på näsan... skrot o skräp blåser in i ögonen... jordpåsen man försöker ösa ur flaxar så infernaliskt i vinden att hälfen av jorden hamnar på gräsmattan! Och, mitt humör sjunker... lägre o lägre! *grrr*
Dessutom var koskitspåsen djupfryst! *grrr-grrr*

Men, nu är det uppfyllt!
NU ska väl det ändå växa.... för ungefär femton säckar jord har jag fyllt dit!
Allt från fjolårets "badkarsrabatt", ett släp med "kompostjord" från vår egen "kompost" o så fyra säckar "köpesjord" plus en halv koskitssäck! Det blir så fint när man gör nytt... sen börjar det ju tyvärr att växa!!! Inte bara det man vill... det man inte vill växer bättre... OGRÄS! =(
Jag är ingen trädgårdsmänniska!!!
Jag vill göra klart allt på engång, sen ska man inte behöva göra nå mer... tex rensa ogräs!
Hoppas i alla fall att "Gopparna" trivs så det blir lite bär...

Det har stått en buske där... som inte är kvar där, däremot finns hålet där rötterna satt kvar! Så, några gånger gick jag o snavade i den rejäla gropen... då slog snilleblixten till!
Vi gör ett minijordgubbsland!!!
Pappan hade planer på att göra ett traktordäck till land... men, nu blev det ett vinterdäck!


Hjulgubbar!

Fast... pappan kanske får ångra att han lät trollen vara med när han "fixade" däcket!

    

En morron när han ska starta bilen o åka till jobbet...
kanske Suzukin står där som jordgubbsland!! ;-)




Nähä...
Nu ska jag ladda inför vanliga spinningpasset!
Känner mig lite trött idag, vi har varit igång o ute hela dan... så jag lär väl kurka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0