Fruktig frukost!

"Sticks den?"

Efter ett glas fruktsoppa o en macka blev det efterlängtad efterrätt!
Mormor kom med den där spännande ananasen igår, men... då åt vi glasstårta till efterrätt så den där fruktsockerenergibomben till ananas fick vänta... mata småtroll med sånt på kvällskvisten: Nä!
Men, desto mer efterlängtad var den nu på morron!
De åt med välbehag... och det var en riktigt god ananas! Saftig o söt!


1: Kolla stövarnosen!  ~  2: Ditto med sitt finger!

I sedvanlig ordning, så blev det ju melodikryss!
Löste det rätt enkelt idag... tom de där "svåra", gamla låtarna! =D
Men... jag som nu hängt med i Eldemans kryss genom tiderna börjar bli lite less på NINO ROTA!? Hur många gånger har inte ledmotivet till "Gudfadern" varit med i krysset? Minst TRE, absolut minst... i alla fall tredje gången jag reagerar på att Rota är med, igen!
Undrar om inte den där Eldeman behöver få lite semester eller en korsordskonstruktör som hjälper honom lite...

Hopp hej... nu ska jag gå ner o köra igång tvättmaskinen!!!
För, inte fasen hjälpte det att jag höll tvätten ifrån torkvindan... vädret blev i alla fall inte så där äckligt bra som SMHI lovat! Nä, de där 20-25 soliga plusgraderna har inte orkat upp till mer än knappa 17 som tillsammans med den här kraftiga vinden ger en temperatur på minusgrader tror jag!!!
Men, det lär väl torka bra i blåsten! =D (fast då börjar det väl regna!)

Kommentarer
Postat av: Faster Anna

25 grader har vi nu i skuggan :) Härliga sommar!!!

2009-05-30 @ 17:42:27
Postat av: Catherine

Ja! Vi har väl haft detsamma! Men, det har blåst!!! =) Två maskiner tvätt torkade i ett nafs!

2009-05-30 @ 20:40:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0