Islossning

Idag har det stigit vatten!
Vi gick längst ner på ängen, för bäcken/älven har stigit så pass att nu är dom ett!
Och, snart kan vi lägga nät på "egen mark"!

Det flöt isflak nere på bäcken, tryck upp från Ängesån... otroligt att se denna massiva is flyta fram! Det kom massor, så vi åkte ner till "Gilliurn" för att se om det var mycket där...


Det fanns is där!

Då åkte vi vidare för att se om det är mycket vatten i Tvärån, det var det... fast inte som i fjol!
Då var det brutalt högt... men, det är ju bara början nu!
Jag gick på bron i Långforssel... det var kusligt äckligt!
All is som forsade fram under! I ögonvrån såg jag bara en enorm gråvit massa som rörde sig i rasande fart nedströms... o jag som har lätt för att bli sjösjuk höll nästan på att sugas med!
Äckligt... läskigt... o fascinerande!
Bara ljudet av isen! Och, denna enorma kraft!
Tjocka is-sjok hade pressats upp nästan på vägen!
Tänk att få se när det gör så!

Ja, naturen är brutalt vacker o rasande!

I övrig har vi varit ute nästan hela dan!
Pappan o Edvin for o handlade en sväng, jag o stumpan grejade ute...
Lite mer räfsande o vedande... nu ids jag inte fota högen nå mer! Men, den har vuxit!
Och, när pappan fick slut kedjeolja till motorsågen så tog han klyvyxan från mig! ;-)
Så, då blev det hundskiträfsning för hela slanten för mig! =D

Och så höjdpunkten...
Spinningen!
Andra passet på nybörjargruppen... och, jag är så imponerad o glad!
Alla är verkligen skitduktiga!!!!

JAG kommer få träningsvärk i morn! (hoppas jag)
För, den där tokan hetsar ju... o jag la på... så, nu ikväll känner jag hur baksidan av mina lår har fått en så ordentlig genomkörare... så... =D Underbart!

Nu är det nattinatti som gäller... vi hann slockna en sväng, både jag o pappan efter trollens sagostund... varmt, ombonat o gott i sängen under täcket... trötta o välmående!
John Blund hade inte svårt att övertala oss!


Is -  är vackert!

Kommentarer
Postat av: Linda

Vilka konstverk du hittat i vår underbara natur!

Blir det pasta med Maxpuls för dig på torsdag?

Tyvärr jobbar jag så det bir inget för mig, himla trist!

//Linda

2009-05-05 @ 08:49:41
URL: http://flexis77.blogg.se/
Postat av: Crazy

Hm, vilken länk du hade =D

Fick mig ett gott fniss här jag sitter och snokar på din blogg.

Ni var sååå duktiga igår. Nästa gång kommer kanske hornen i pannan fram liiiite. Känner för att ta i ordentligt, men jag vill ju inte skrämma bort Kypaneserna med en gång ;-)

2009-05-05 @ 08:51:07
Postat av: Catherine

Ja, ja, ja! Till allt! =D

Pasta på torsdag... Japp!

Som Anna sa det så klurigt: "Då ses vi på torsdag, så får insidan av magen jobba som omväxling!"

Släpp fram de där hornen!

Jag tror nog kypaneserna fixar det! ;-) Dom är sega! Det är så kul!

2009-05-05 @ 14:57:38
URL: http://cv69.blogg.se/
Postat av: Catherine

Pappan tyckte det liknade Elvis... den där sista bilden på is! =D

Sant, bara micken som fattas!

2009-05-05 @ 15:44:39
URL: http://cv69.blogg.se/
Postat av: Faster Anna

Jag tycer det ser ut som en häst som stegrar! Vad man kan se olika saker i ett stycke is :)

2009-05-05 @ 16:46:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0