Morrontidningen o kaffet...

är inte alltid en trevlig upplevelse!!!

På morron satt jag med min kopp o slöbläddrade i tidningen... kommer fram till sidan 23 o läser om Evas problem med familjens trasiga vattenpump i vintras och hur de fick duscha hos de goda vännerna i grannbyn... men, det blev ju besvärligt så då for de köpte en campingdusch på ortens järnaffär!
Citat: "...tacksam över hjälpen från kompisarna och över att järnaffären har ett så brett sortimenet trots att butiken ligger på en så liten ort" och "... Larson, som är en av de tre ägarbröderna, är förstås glad över berömet."

Inget ont i att Larsons Järn fått dagens ros!!!
Nej, tvärtom... de är mycket väl värda alla rosor!
Det är verkligen en trevlig affär... vad än man behöver så hittar man det på oftast på Larsons järn!!! Utom kanske spinningskor! ;-)
Nej, Larsons järn är toppenbra!
Men den där sata tidningsjäveln... har jag fått nog av!

För några månader sen ville jag ge personalen på Konsum dagens ros...
Men se det gick inte!!!
Några mail fram o tillbaka med redaktören... o trots att jag verkligen poängterade att det var till personalen så icket! Jag fick inte med nån dagens ros...



Men, Dagens ros till Larson Järn i Överkalix...
Den kan de publicera på en hel jävla sida!!!


Hade "dagens ros" gått till de snälla vännerna i grannbyn o i förbifarten Larsons hade fått beröm, det hade jag tagit...
Men, när inte personalen på Konsum kan få dagens ros o de gör så här!
Grrr... jag var så arg så att jag skakade på morron!!!

Men... nu ska den gröna nsd-klisterlappen på brevlådan bort!
Ska egenhändigt gå o klösa bort den NU!!!
För tidnigen ska väck!
Får läsa AFTONBLADET på nätet istället!

(Tröstpris för tredjeplatsen i blogg-tävlingen??? HAHAHA!!!! Inte fått!!!)

Kommentarer
Postat av: Catherine

den är ju gul... den där lappen såg jag ikväll...

2009-05-06 @ 22:07:03
URL: http://cv69.blogg.se/
Postat av: Farmor

Det måste du förstå att RÖDA NSD inte kan ha en GRÖN lapp, Kuriren har de gröna lapparna ;)

2009-05-11 @ 07:02:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0