Radio Aktiv!

Haha... Det var riktigt skoj!
Att vara ute på en kollektiv morronpromenad med alla kommuner i Norrbotten!
För vilken fantastisk dag det blev idag!
Härligt väder... strålande sol, lagom vind för att promenera i rask takt med barnvagn!
Och... snacka om att vara RADIO-aktiv, på riktigt! ;-)

P4 - Morronprogramet ljöd ur den medhavda radion!

Sen måste jag ju säga... Överkalixbor är ju helt fantastiska!
Förra året var det tretton stycken (13 stycken)!
I år var det etthundrafyrtio personer (140 stycken) plus ett antal hundar av olika slag! =D
Luleå kan slänga sig i väggen... från sina 100 (?) pers i fjol till 70 i år!
RadioAktiv i P4

Härlig dag... o en härlig promenad! - - ->
Fem kilometer startade vid campingen, gick genom "stenåldersbyn" mot Grelsbyn... över vägen, gamla Grelsbyvägen tillbaka, runt Poxkroken, upp på Storgatan o så i mål på samma parkering som vi startade!
Fast det var några små, rara pojkar som inte riktigt orkade gå hela, långa vägen... så de var tvungna att gena lite... och stanna o vila sig utan för Fenix! Men, dom var jätteimponerade över mig! En gammal grinig kärring som orkade gå hela vägen runt, dessutom med en barnvagn! Hehe... Ja se dagens ungdom!

Men jag orkade! =D
Fast, det blev lite svettigt... jag måste ha gigantiska svettkörtlar på ryggen! För, så fort jag börjar röra mig så sätter de igång att flöda! ;-)

Näpp...
Nu ska jag gå o skrapa färskpotatisen!
Vi ska grilla... Konsum hade svensk, färskpotatis!
Mmmmm, va gott det ska bli!

Kommentarer
Postat av: Farmor

Jag tycker färdvägen ser nästan ut som Sydamerika

2009-05-29 @ 15:35:30
Postat av: Lillan

Jag har mailat in bilder till P4. Hoppas de lägger in dem.

Jag håller med 70(!) pers i Luleå! Är det ett skämt eller??? Ha ha ha! Snacka om att de kan slänga sig i väggen. För hur många gånger har de inte pratat om Luleås Radioaktivt i radion under veckorna som gått. Jag kanske dimper förbi imorgon - i solen =) (snälla Cattie - häng inte ut tvätt!)

2009-05-29 @ 19:16:01
Postat av: Catherine

Jag lovar!!! Inte ett klädesplagg ska få komma närmare torkvindan än de som sitter på trollen som springer förbi!!! =D

Kom förbi... närsomhelst!

2009-05-29 @ 19:57:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0