Åskan KAN gå i Oktober!

Och det har den gjort här, idag...

Edvin somnar ju som en stock tidigt på kvällarna... vid sjusnåret brukar han gäspande börja längta efter tandborsten "Jag vill gååå sooooova!" väntar man alls lite grann så blir det gnäll o skrik! Allt blir såååå jobbigt!
Men, det hjälps inte, skönt att han sen somnar som en klubbad oxe!
Inom fem minuter... =)

Synd bara att inte stumpan gör det samma!
Nä... Den raraste lilla damen har ju i regel sovit en stund på dagen, så vid sju är hon i sitt ässe... o håller igång ett bra tag till!
Så vid sextiden på morron sover ju den damen som bäst... då vaknar herrn!!!
I regel har de bägge två vaknat nångång under natten o kommit kravlandes över till oss. Edvin, den arme jäkeln kan ju inte låta bli att peta igång henne!!! Varenda morron!!!
Han pillar, petar, studsar o stormar i sängen ända till Edith är klarvaken o jag skitförbannad!!! "Hon är trött!!! Låt henne vara ifred!!!" Oftast slutar det med en sur stumpa o en busig herre... den där mamman har väl inte heller alltför stor lust att kliva upp så där jättetidigt heller!

Och denna morron... grrr
I vanlig ordning... Edith var ovanligt busig o pigg i går kväll, då hon har somnat på tok för sent! Edvin vaknade tidigt o satte igång att studsa i sängen... jag fräste: "Men, för helskotta... sluta storma i sängen!!!" o la mig mitt mellan dem, men det var kört, stumpan var vaken! Han hade börjat med att bara ligga tyst o still o stirra på henne, o peta lite lätt i ansiktet (jag förstår att hon härsknar till, jag hade mördat!) så då var bägge vakna, så det var bara att traska upp!

Jag ställde fram tallrikar för frukosten... Edith var på ett sjuhelsikes dåligt humör! Hon skulle inte ha nån frukost så skedarna flög ner på golvet... och strax därefter frukostskålen!!! Som gick i tusen bitar!
Jag härsknar till ordentligt, lyfter iväg stumpan o snör ner henne i soffan: "Kastar man sönder porslinet får man ingen frukost! Här får du sitta själv!!!" Edvin flinar lite småroat o frågar varför Edith kastade tallriken... "För att hon är TRÖTT o GRINIG... tack vare att NÅGON har väckt henne för tidigt... När hon borde ha fått SOVA UT ordentligt!!!" så, det mullrade i Sals på morron!


"Jag ska laga den!" säger hon, men skäms också!

Jag fick en vision, en förnimmelse över hur det kan låta här framöver i tiden, med trotsiga tonårsbarn! =S Jisses... det är bara att införskaffa husgeråd endast i plast!!!

Nu ska vi lyssna färdigt på Ring så spelar vi sen blir det Melodikrysset, pricka in sju hästar som ska vinna på V75 idag, kanske en lottorad också, de där 171 miljonerna som drömvinsten är just nu skulle inte sitta helt fel, sen ska vi dra oss mot Kypas-hållet! Ask ska få komma ut en sväng idag också... höfterna har funkat hyfsat hittills! =)
Pappan har ju farit tidigt på morron med Senna, men... det går trögt idag!
Och, vem är väl förvånad! Hararna är bruna, o det har kommit nysnö i veckan!
Så, det är mycket försiktiga harar i skogen just nu, harar som inte låter en fjantig unghund komma på dem... Fåglarna brukar vara betydligt lättare att få på kornet såna här dagar!
Bara fågelskrämman är alltför het!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0