Svansim o svammel!

Jag vet inte vad jag tycker är värst...
Att barn helt fräckt gräver i andras personliga väskor o stjäl pengar eller reaktionerna från vuxenvärlden!? "Ja, och? Man får väl se till att inte lämna värdesaker..."

En femhundring kan jag leva utan... vi svälter inte ihjäl... Men inte fan är det såååå jädrans kul att ideellt köra spinningpass så att jag har lust att betala för det!
Och vad som känns jävligt pissigt är att jag inte kan lämna min privata träningsväska i ett omklädningsrum medan jag duschar eller går på toan utan att nån jävel är o gräver bland mina underkläder o duschgrejjer!!!

Hade det varit ett allmänt badhus eller träningslokal, där folk rör sig utan kontroll... men det är det ju inte!
Det är specifika grupper, namngivna personer, som tränar!!!
Att det kommer in andra människor, visst... men, inte gör det saken bättre!
Det är fortfarande samma frågeställning... men, jag tycker ändå att det är snäppet värre att våra barn tillåts vara tjuvar utan att nån reagerar!!!
Men det är väl så det blir i mindre kommuner... Mina barn o andras ungar...

Ponera;
Jag sitter i kassan på ICA, en kund handlar för 499:50 o lägger en femhundring på kassan. Själv håller jag på att leta fram kassarullar i skåpet under bandet... mitt i allt kommer Skurkaktige Sture o i förbifarten norpar han åt sig femhundringen... Är det mer brottsligt? Eller fel? I mina ögon är det samma sak...

Nåväl...
Igår var det en skön dag...
Senna fick närkontakt med renar o jag lät honom tydligt förstå att det inte är uppskattat!
Mycket bra träning...
Ask fick springa av sig lite grann... han hittade stooooora pippisar! ;-)
Som han febrilt försökte simma ikapp!!!

Tur var väl att han inte kom ikapp, utan att de stolta svanparet med fyra ungar lätt o smidigt gled en lagom bit framför honom tills de blev less o trumpetande flög iväg en liten bit! Jag skulle tro att han hade fått rejält med däng om han hade kommit ikapp dem! Ståtliga fåglar...


Syns han, Ask... den pyttelilla svarta pricken!!!

Senna fick inte vara lös nåt igår... inte när det kryllade av renar där!
Så, han fick olyckligt stå kopplad o se på när Ask hade highlife!
Och inte var det långt ifrån att han flockade med pappan när han försökte kasta sig efter Ask!

Härligt fartfylld bild det här:


Ask i full action!

Pappan joxade med bastuflotten...
Det skulle vinterförberedas o grejjas - mycket jobb för lite nöje!
Det är inte många dopp från flotten han tagit...

Idag är det jobb för pappan, näst sista passet för denna vecka!
Och idag är det väl sista älgköttshanteringen så nästa vecka ska väl allt vara tillbaka i normala rutiner igen! Det är egentligen otroligt vad mycket tid älgjakten tar! =D

Själv känner jag mig lite hängig idag... det är som om det lurar en förkylning i kroppen!
Jag somnade en sväng med Edith igår, så när jag då själv gick o la mig var jag ju pigg som en mört... låg ett bra tag o lyssnade på nattradion innan jag slockade! Sen tog det inte lång tid så var det två troll som kom hoppandes ner i sängen... o har legat o sparkat på mig hela natten!

På morron var det full rulle i sängen, Edith är värsta wrestlingbrottaren - hon tar sats, hoppar upp o satsar allt på att landa så hårt som möjligt på sin stackars mamma (eller pappa) med antingen ett hårt knä eller armbåge först! Hulk Hogan - Släng dig i väggen! Mot Edith skulle du få stryk!!!

Och nu på morron kände jag mig som nåt tåget kört över... frusen o ömtålig!
Så idag blir det en slö, slapp o likgiltig dag!
Det där likgiltig ska jag nog börja köra med hädanefter i allt...
Varför idas engagera sig... nä, den lilla, dyrabara tid jag har till förfogande för att göra sånt jag själv vill är alltför värdefull att slösas bort på skit o svammel...
.
.
.

TILLÄGG:

Hur man menar en sak när man skriver kan vara helt annat än vad den personen som läser texten tänker! Med detta vill jag bara säga...

Mina ilskna rader som inleder detta inlägg har inget med själva spinningen eller föreningen att göra! Nej, nej... Min ilska riktade sig mot själva händelsen - dels stölden o framför allt, den kränkningen det faktiskt är att någon går innan för mitt personliga revir - inne i min väska o rotar bland mina högst persoliga saker!

Och sen att vi vuxna människor faktiskt måste reagera!
För, om man inte reagerar när sånt här händer... Vad blir nästa steg? Och nästa!?!?
Att tillfället gör tjuven, det vet vi alla! Och det är jag helt övertygad om att det handlade om i detta fall! Där ligger min väska, öppen, med ett cd-fodral. Kanske tanken bara var att kolla om det fanns nån bra skiva, o så låg där pengar... tjoff så var en femhundring borta...

Just därför känns det ännu viktigare, handlar det om små barn så ska man verkligen mota olle i grind! Om man "kommer undan" med att norpa en femhundring o både barnet o omgivningen accepterar det genom att rycka på axlarna o tänka: "Ja, det går inte att lämna nånting!" så vad händer om fem år, tio år? Vad leder det till... vad blir nästa steg? 

Så är det...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0