Raraste...

jag stressar lite o är väl inte på världens bästa humör...
Vill få undan lunchdisken o sånt, sen ska jaktgrejer plockas fram... o hållas kvar utan att stumpan river runt med allt, hon har en tendens att nosa rätt på allt jag plockar undan (o diskret kanske lägger på sängen, tex sommarkläder o skor i en kasse) o riva ut överallt igen!!!

Nu sprang jag snabbt ner i källarn o plockade i lite tvätt, hör hur det smäller i källardörren o små steg trampar nerför trappan! "STANNA KVAR! JAG KOMMER ALLDELES STRAX UPP IGEN!!!" hojtar jag till dem... de fortsätter!
Jag vill inte ha deras hjälp idag... vare sig med tvätt, disk eller annat! Det enda jag vill att de ska göra är att plocka undan sina leksaker o inte dra fram något mer!

Men, ner kommer de... suckar lite grann gör jag... tills Edvin säger: "Vi kommer ner till dig mamma, om du känner dig lite ensam o inte så glad!" o så får jag en gokram av två underbara troll!!!
Och skitsamma då om vi inte hinner iväg med 12.30 färjan... då tar vi väl nästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0