Småpojkar...

och stora pojkar!

Ibland är det skillnad både på leksak o priserna... ibland är det ingen skillnad alls!!!

Förresten... farmor...  ;-)
Båda herrarnas, far o sons, önskelista till jultomten toppas av denna julklapp!!!

Vad då Edith tycker är jag inte säker... eller... jo, det är jag...
Om hon får sitta PÅ i 80 knyck är hon nog nöjd! Men, om hon står ivägen när 22 kg monstertruck kommer i samma fart så skulle det nog bli akuten direkt!

Men, hallå...
Finns det verkligen folk som köper rc-bilar för dessa astronomiska summor???
Hur många Fordar (a' la AHU839) krävs det för att byta jämt med en sån där leksak... LEKSAK!!! Räcker det med tio Fordar? Knappast...

Men då första snön! =D
Edvin klev upp ur sängen, tittade ut genom fönstret o började tjata: "Jag vill gå ut!"

Till sist gav jag upp... jag hade ju velat vänta tills det värsta garnsnöandet hade gett sig, men, ville han ut så varsågod, gå ut! Plockade fram vinteroverallen o öppnade dörren! Just o just att jag fick stängt igen dörren efter honom i stormbyarna!

Nå, det var en lycklig herre som körde runt i nysnön med diverse olika redskap - leksakstraktorer, mormors gamla gräsklippare (utan motor) o så den gamla, skruttiga snöräven! Timme, efter timme, efter timme... Sen kom han in o ville ha två mackor! Stumpan hade tjatat även hon, om att få gå ut o skotta snö... men, hon slocknade på soffan först!
Sen hann pappan komma från skogen o det var dags för middag... efter middan tjatade de i stereo: "Vi vill gå ut o skotta snööööö!" =S
Nå ja, i värmen från kaminen hade i alla fall hans kläder sen tidigare torkat...

Senare på kvällen tog jag en promenad med hundarna... och det var fantastiskt!
Mjuk, härligt vit snö - överallt!!!
Nu kan jag plocka fram skidorna!!! =D

Åhhh, vad härligt!
Och, vad spännande det ska bli o känna efter hur det känns att skidra med alla dessa mil jag nu har i benen jämfört med förra hösten! För, sommarens i genomsnitt fem mil i veckan o så alla spinningpass varje vecka, det blir mil! Garanterat kommer jag få träningsvärk som attan o blir förbryllad "Meh, jag som har så vältränade ben!" hehehe... men, det är ju så med kroppen... Den anpassar sig lätt till den aktivitet man gör! Gör man bara nåt annat så får man ny träningsvärk! =D

Nå, jag skulle ju komma fram till stora pojkar o deras leksaker!
När vi traskade efter E10:an såg jag skoterspår!
Strax efter kommer en skoter sladdandes efter E10:an så det slår gnistor under mattan!
Och, jag smålog för mig själv... ja, det är inte bara Edvin som tjatat hela dan om att få gå ut o leka i snön! Tack o lov har han inte hunnit till skoteråldern än, men... det kommer väl... suck...
.
.
.
Se här Emma...
Åka skidor???

Man kan tom BADA i snön!


och man kan SKOTTA stooooora snöhögar:






Kommentarer
Postat av: Farmor

Hellre köper jag en gammal skoter typ Polaris Indy Light till herrarna än en sån där bil, det blir både billigare och mer användbart. Förresten jag behöver ju inte ens köpa en sån, Anders får väl "köpa loss Erik" så har ni ju en sån, faast den ska nog vara kvar här i Kypas i allafall.

2009-10-08 @ 10:12:20
Postat av: Catherine

och om jag får bestämma så stryker jag ett tjockt, svart streck över den önskeraden! ;-)

Nåja, pappan är nog bara mest impnerad över storleken o farten!

2009-10-08 @ 10:41:55
URL: http://cv69.blogg.se/
Postat av: Faster Emma

Ååååhhh..:) skidor!!!!! Kan man redan åka skidor! Jag vill jag vill jag vill!!!!!!!!!! :):):):)

2009-10-08 @ 11:34:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0