Tydligen så gjorde jag nåt rätt!

För den stegen vart handlöst norpad av herrn!

Vi har ju satt fågelmaten alldeles utanför köksfönstret, hänger i linor i en ställning ovanför köksfönstret! Nu är det så perfekt det kan bli för vår del! =D Vi har ju haft olika sorters arrangemang för fågelmaten, den ena anordningen bättre o klurigare än den andra! För det gäller ju att klura ihop allt så hundar i löplina o sparvar i fågelmatare går att kombinera på samma lilla plätt på denna jord!

Och, nu... är det bra! Hundarnas lina kommer inte åt att slita sönder/ut/av fågelmaten o framförallt så ser vi fåglarna! Alldeles, alldeles utanför fönstret! Perfekt...
Men, då var det ju en bit upp!
Förra säsongen var det nog högt (hängde i en träställningen vid sidan av fönstret) då stod jag på tre staplade tegelstenar o nådde precis att haka loss fröautomaterna! Nu blev det ännu högre!

Så, först började jag tjorva med en halvpall, lutade den mot väggen o klättrade upp strax efter drasade jag ner med ett stort brak när pallens trä kraschade! Inte många cenitimeter från att jag drasade genom källarfönstret! Hmmm...

Då hämtade jag en trappstegstol från garaget, fyllde på frön o bar tillbaka stegstolen o kände genast att det kommer bli en skittrist manöver för att fylla på frön var o varannad dag!

Och va sjutton... en steg-jä***l ska väl inte vara så svårt att spika ihop tänkte jag... det låg nu några perfekta småträd som väntade på att sågas till ved! Tänkt o gjort... hämtade såg, spik, hammare o tumstock - mätte avstånd o sågade, spikade o sågade lite till... hela tiden övervakad över en grymt imponerad Edvin! "Jag kan hämta hammaren!" vrålade han när jag svarade på hans fråga om vad jag skulle göra med sågbocken! "Behövs inte sa jag o höll upp hammarn!" och Edvin kom rusande för att kolla men framförallt hjälpa till!


"Jag kan kolla upp på mitt tak!"

Den fukade perfekt till att klättra upp o fylla på fågelmat, men det var med nöd o näppe jag hann fylla på för herrn stod o hoppade vid sidan av... "Jag kan ta den där stegen till min lekstuga!" så fort jag klev av den drog han iväg med den!!!
Hoppas att jag får låna stegen när jag måste fylla på nästa gång... =S

Anna o Lasse var förbi igår, vi smaskade i oss gott... Ugnsstekta lammrevbensspjäll - kryddade med salt, peppar, vitlöksklyftor o "pizzakrydda" (oregano, basilika o mejram) med potatisgratäng o gräddig sås! Vi hade också en tjälknöl färdigt i frysen så vi blev mätta! Bara lammrevben får man inte många tuggor kött av! Skulle nog behövas spjäll från ett lamm per person!!!

Sen hjälpte Anna mig med lite klädprovning o annat småjox... självklart skulle ju Edith vara med o kolla läget! =S Och givetvis upptäcker hon även den röda overallen med leopardpäls på kragen o ärmarna som hänger undanstoppad i kallgarderoben i väntan på att stumpan ska växa i den så idag när vi skulle iväg till Bränna o handla lite så rynkar stumpan på näsan till sin rosa overall (se tidigare inlägg) o springer upp på vindan! Kommer ner o vrålar: "Maaaamma... det är möööörkt!" så då förstod jag vad hon sysslade med!
Hon höll på hämta ner sin overall!!!

Så det var bara att plocka ner den o klä på henne, o den funkar, sååå mycket för stor är den inte o stumpan blev mycket glad o malligt sprang hon ut o visad upp sin fina leopardkrage till pappan... o ärmarna...
Hmmm, tjejjer...

Näpp, nu är det dags för köttfärslimpa, sen är det spinning som gäller! Nu är det ingen älgjakt eller slakt i vägen, så det blir väl ett fullt Kypas-pass idag!? =D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0