Det luktar snö!

i alla fall enligt Edvin!

Så, få se om han har rätt... för han stack ut näsan genom dörren på morron o sa: "Vad luktar? Det luktar ju snö!" sen efter några om o men... frukost o teckning så fortsatte han att surra om att det luktar snö o var tvungen att sticka ut näsan igen genom dörren för att konstatera: "Det luktar snö!"

Nå, inte är det väl helt omöjligt... det är ju mitten av september!

Det här "om o men"!
Edith fick färgpennorna för att måla lite...
Edvin dök upp genast o ville måla även han... så där satt de raraste små barnen o pladdrade om vad de ritade för fint - Edvin berättade att det är farfar som kör en John Deere-traktor o Senna springer runt o är bakom traktorn (prickarna är Sennas spår)! =D

Vad stumpans kreation föreställer vet jag inte riktigt...
och nu är pennorna förpassade till soptunnan!
Så, när nu sopbilen kommer nästa gång blir de förvandlade till värme när det brännbara skrotet eldas upp!!!

För, så klart ska det ju svamlas!
Allt ska drivas till sin spets när man heter Edvin...
Om man kan "svamla" så klart att man då gör det också!
Han gled iväg ouppmärksammat... kom tillbaka med en fleecefilt över halva ansiktet! (som om jag inte skulle se krigsmålningen kring ögonen!)
Och, när lillasyster fick se vad herrn gjort så gjorde ju hon som allt annat, samma sak!
Vad än storebror gör eller säger så gör hon exakt samma!!! På gott o ont!

Så frukostskålen matchade i alla fall sminkningen idag...
vilket han var tvungen att gnälla om, det också... för Edith hade ju fått den gröna skålen - "Jag vill haaa den gröööööna skåleeeen!"
suck

Morgonen började med ett krig om mikron!!!
Hade väl inte allt för gott tålamod på morron med tjafsande snart fyraåringar så jag helt sonika bara mikrade vällingen - "Jag ville göra välling!" höll han på vråla en kvart - precis lagom så han fick gölat upp stumpan som låg o sov i godan ro på vindan (hon gölade sent i natt!)

Idag är en sån dag när de är rätt billiga om nån erbjuder sig att köpa dem! ;-)

Solen verkligen strålar idag! Jag ska förstöra det... hänger upp en maskin tvätt strax!

Kommentarer
Postat av: Lillan

Men vilka fina teckningar de gjorde.

Gillar krigsmålningen med, tur ni inte skulle på dop i helgen ;-)

Snälla, snälla häng INTE upp tvätt. Jag vill ha fint väder i helgen =D

ps. fick rycka in och ta Sussies pass igår = träningsvärk i magen idag.

2009-09-11 @ 13:14:13
Postat av: Catherine

Ha ha... träningsvärk är sköööönt! ;-)

2009-09-11 @ 15:38:37
URL: http://cv69.blogg.se/
Postat av: Farmor

Nog förstår jag Edvin om han tyckte det luktade snö, det var ju på kallsidan och lite frost här i öster i alla fall

2009-09-11 @ 20:59:47
Postat av: Catherine

ja, o det kom ju regn ikväll, så det hade ju lika gärna kunnat vara snö! =)



Men vi förundrades både jag o Anders ikväll över dessa två troll... det måste ju ha blivit nån jonka-kombination av gener - för jisses så de kan ställa till det! ;-) Tror inte ens om vi slår ihop mina o Anders "hyss" som små kommer i närheten av vad de här busfröna gör på en dag!



De har sån uppfinningsrikedom, energi, fantasi o klurighet så det är rent fantastiskt!

På gott o ont!



Soffan, ett klippt hål i skinnet! - Vad, vem o hur vet vi inte! Har varit flera bud - saxen, Edith, Edvin, Plåtsaxen osv... lutar åt att storebror får ta på sig skulden! ;-)

2009-09-11 @ 22:32:52
URL: http://cv69.blogg.se/
Postat av: Farmor

Inget att förundras över, en sköterska lyckades ju klippa mig i handleden med en "skolsax" när hon skulle lossa på bandaget efter kranskärlsröntgen i somras.

2009-09-12 @ 08:32:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0