Jag är FF!!!

FurminatorFrälst!!!

Vilken rallardag!
Och, hur effektiva kan man inte vara?

Vi kom oss iväg omkring elvasnåret... Först en sväng förbi vårdcentralen i Ökx, sen fortsatte vi mot Övertorneå/Ylitornio: K-Rauta, Ullan Kauppa, Kenkäexpertti, K-supermarket, Alko... sen rallade vi söderut, på finska sidan!
En parentes bara, snacka om skillnad på väg och väg! Samma väg på andra sidan älven är bedrövlig... ja, alla vägar på andra sidan älven är urusla! Den där lilla vägen mellan Torneå o Ylitornio är vansinnigt mycket bättre än E4:an på svenska sidan! Skandal...

Nå, mot Tornio o Haparanda! Så, en sväng på IKEA resulterade i smockfull bil!
Nu blinkar jag till Anna o Lasse, med stooooora ögon o lååååånga ögonfransar...
Det finns mera klickgolv! ;-)

Trollen är ju bara helt underbart fantastiska... vilka ungar vi har!!!
Mormor har också varit med... så vi har verkligen haft en heldag!
Som avslutatades i Kalix på blodgivning 16:30!
Endast någon ynklig minut försenad!!! 

Busungarna var väl inte alltför stövarlika vid frukosten, så det var rätt hungriga raringar när vi omkring halvtvå landade på IKEA... så, det blev snabb marsch till restaurangen, tanka mat i troll, kaffe o macka till oss så var vi redo för resten av varuhuset!
Jag kunde inte låta bli att le... där sprang jag o stumpan ikapp, tjålade o hojtade o tyckte det var urspännande o kul! Pappan o Edvin promenerade lite på avstånd i lugn takt... tänkte säkert båda två: "oj oj, voj... bara ingen fattar att dom där två är med oss!!!"
Det är sån otroligt stor skillnad mellan busfröna...
Och, lika stor skillnad mellan dem är det likheter mor/dotter samt far/son!!! Häftigt!

Nå... FF!!!

I brevlådan låg ett paket från USA... med en Furminator! =D
Låt bilderna tala för sig själva...

Jag längtar tills DINO kommer att börja fälla, att få testa Furminator i hans underull... Ahhh!
Det är det mest fantastiska jag varit med om i djurväg!
Okej... katten var väl inte värst förtjust, men, det är han aldrig när jag borstar honom... så en kvart med en fräsande katt o Furminator eller en kvart med en fräsande katt o en vanlig hårborste när skillnaden är så ofattbar! Gissa vilket man väljer!
Så...
Alla som har ett djur med päls... päls som fäller ur vår o höst...
SKAFFA EN FURMINATOR!!!

Vem äger högen???

Tre djur - tre högar!
En katt. 6 kg, en stövare: 25 kg, en breton: 19 kg
Från vilket djur kommer respektive hög?

Svaret ses här nedan:
    
Alltså... det där är en STÖVARE! En sån gigantisk hög med hår, från en stövare!!!
(Jag fick inte katten att "ligga plats" vid sin hög efter borstning... ;-)
Han stack som en oljad blixt!)

Och, för den som ännu inte har fattat vilket fantastiskt redskap detta är:



Aldrig mer en vanlig borste!!!



Trollen var nog nöjda de också!
Edvin förälskade sig i en fåtölj o stumpan i en "gunghäst"!
   

Det har varit en otroligt intensiv dag... o det märktes på Edvin!
Han var sååå trött... så otroligt trött!
Men, jag tror han gillade IKEA! ;-)

Kommentarer
Postat av: Farmor

Det ser ut som att Edvin är en disponent som sitter och dirigerar er :) Ha de gott!!

2009-04-21 @ 08:18:36
Postat av: Catherine

Det är ju det han är! =D

2009-04-21 @ 08:46:43
URL: http://cv69.blogg.se/
Postat av: Faster Anna

Blev det verkligen någon katt kvar efter den där borstningen??? För med tanke på pälshögen så ser det ut som om det är två katter som fått skänka bort sin päls :)

2009-04-21 @ 10:40:17
Postat av: Birgitta

Alltså, har du lackat katten svart? Hur jäkla mycket hår finns egentligen på EN katt?

2009-04-21 @ 18:54:51
Postat av: Tauno

Vad är det för grej den där Furminator? Den ser ut som en spackelspade. Vi måste nog skaffa en sådan.

2009-04-21 @ 20:56:49
Postat av: Teresa

Jag och min kompis är tvistar om hur furminatorn fungerar, jag hävdar att den skär loss det mesta av håret (har testat på mej själv i en butik!). Du skulle inte kunna tänka dej att visa en likadan film där du testar på dej själv med samma teknik?

2010-04-28 @ 22:51:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0