Hacke!

Lite uppkäftigt igår... Ask gjorde bort sin motion i lördags, så för honom blev det bara en kort promenad innan vi åkte åt Kypas igår morse... och i vår el-stolpe närmast huset brukar det sitta en vanlig hackspett o trumma! Så gjorde det även igår, men nu lät det lite annorlunda, jag tittade upp o så tornar frågetecknen upp i min skalle!
Jag ser ju att det är en hackspett, men den var inte större än en domherre!?
Jag kollar o kikar, det bara måste vara en Mindre hackspett!

Vi vänder tillbaka för att plocka kameran men så klart så hade den ju flugit sin kos när jag vara fotoklar!
När vi kommer in så bubblar jag ivrigt till pappan om att jag sett en mindre hackspett, dom är ju rätt ovanliga! "Jaha, är det den där?" frågar han o kikar ut genom fönstret!

Och, där sitter den... o glufsar i av talgbollen!

Den här Hacke gillar då talgbollen... alla andra fåglar har ratat den!

Det var lite uppkäftigt!
Men, kul att se den så nära!

Senna fick ensam följa med igår... och vi tog oss säsongens sista skidtur!
Garanterat... för, det var med nöd o näppe jag tog mej på hårda skoterspår!
För det var löst i snön... Senna hoppade runt o filosoferade... inga harar hittade han, men fick sig en motionstur ialla fall, så himla behagligt! Solen strålade, det var dryga tio plusgrader så jackan hakade jag fast runt höfterna o åkte skidor i bara kortärmad tröja!

Det känns lite vemodigt... att förlora snön!

Det är inte riktigt lika kul att cykla! Men... men...
Det är ju snart vinter igen! Det går som bekant fort!
Det var ju nyss jul...
Om lika lång tid som det gått sen jul, så har vi jakttider o september!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0