Tryck!

Hade snört igång en panna med mjölk, till grahamgrynsgröt... Edvin pillade på min mobil som låg där bredvid, jag frågade om han ville ringa till pappa o jajja men, det ville han... Så jag knapprade fram numret o sa: "Tryck på den knappen så ringer du till Pappa!" och det gjorde han... o jag bad honom fråga om pappan hade kollat blodtrycket!

Strax efter snör han iväg telefonen för då ville han minsann inte prata längre... Jag ser på displayen att pappan har svarat samtidigt som mjölken kokar upp! Hann precis vråla: "Perkele!" och lyfta upp kastrullen, det blev ingen katastrof... bara två, tre "droppar" som kokade över, sen plockar jag luren o hojtar "Hallå!" och i andra änden svarar det "Perkele!"
Hehe... så kan man ju också inleda ett telefonsamtal!
Sen ville då Edvin tala med pappan, han får luren o frågar: "Har du fångat blodtrycket?"

Njä, han hade ju bara testat... då han precis ätit, o man skulle ju testa flera gånger... och sen och på morron...

Lite senare fick jag ett sms...

Nu jädrar blir det pappan som följer med på spinning!!!
Och in i detta hus kommer det inte nå mera Bregott... "Back to Becel!!!" o färdig svullat med grädde!

Ja, det var högt... alldeles på tok för högt!

Fast Trollen lär inte ha högt blodtryck...
Dom lättar alldeles för ofta o väl ljudligt på trycket! ;-)

För pappans information...
Jag - mamman, har som HÖGST någonsin haft 134/85 o det var fjärde kollen när Edvin var i magen... o jag minns såååå väl, för Astrid hade tjorvat ihop tiderna, hastigt o lustigt hamnade jag på MVC-koll o var superstressad! Resten av gångerna blev genomsnittet: 120/69 o då var jag GRAVID o hade femton kilo fläsk för mycket!!!

Kommentarer
Postat av: Faster Emma

Go Anders!!! hehe, jag skulle vilja se han på spinning;)Kanske fläskimagen skulle försvinna då:)hahahahahaha. Okej förlåt Anders, jag skoja bara!

2009-04-17 @ 20:20:17
Postat av: Farmor o farfar

Fortsätt med vanligt smör det är nyttigare än alla konstgjorda konstiga påkletningsmedel till smörgåsar. Jag tror ärvda anlag till högt blodtryck är jäkligt svårt att få bukt med oavsett motion eller mat, men undvik salt!

2009-04-18 @ 09:29:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0