Mulet o kulet!

Tanken var en sväng till Kypas idag... potatisupplockning var ett av projekten... men, det regnar! Så, det blir i morn istället... ska man nu tro på SMHI o YR så ska det bli uppehåll i morron eftermiddag - betydligt trevligare att plocka potatis då!

Hundarna trampar o piper... det är som om stövarn försöker säga: "Det göööör inget att det regnar... Jag KAN springa i skogen ändå!" Jag tror jag ska ta med Ask o bara gå en skogspromenad lite senare... så man får se hur höfterna beter sig!

Nu ska jag gå o plocka upp några potatisar ur landet... inte är de så stora, men ack så goda! Så ska vi göra potatisgröt till lunch/middag idag! Ahhh... smaskigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0