Bvc o "barnbarn"!

Det var ju en tidig morron... när klockan började närma sig nio bad jag Edvin springa upp o väcka stumpan... vilket han gjorde väldigt gärna... han har väl en sadistisk ådra i sig, stumpan ÄR morrontrött!

Så gjorde vi sen oss klara för en BVC-tur o besiktningen gick bra, utan anmärkningar!
En nöjd o glad stumpa utforskade självsäkert varenda hörn så långt hon kom åt på vårdcentralen... lite misstänksam när kläderna åkte av o givet lite protester vid vägning o mätning, men inte värre än att det lätt gick att skoja bort... men o ett stort jädrans MEN, hon skulle ju också få en spruta så här lite drygt 18 månader (hon hann ju bli 19!) gammal... med hennes vänstra ben i ett stadigt grepp mellan mina ben o mina armar i ett lika fast grepp runt om hennes så blev det då stick!

Och vilken surpuppa!!!
Underläppen åkte ut en halvmeter tror jag!
Sköterskan ojade sig lite o tyckte det såg så rart ut... "Men, ojoj, vilken söt liten plutande underläpp!" och tårarna strilade ner för den mycket förnärmade stumpan! Hon hade ju inte haft en tanke på att nåt kunde göra ont där bland alla spännande nya saker hon hade att utforska! Hon blev nästan förolämpad!

Så fort hon kom loss tog hon sin bok (som hon plockat med sig från väntrummet) o sa uppfordrande till mig: "ÅÅÅM!" o började slita i dörrhandtaget! Hon skulle därifrån, NU!

Fick le lite när jag bad henne åtminstone komma o ta på sig byxorna!
T-shirt o blöja blir nog liiiite för kallt i 16 minusgrader!
Dagens notering: 12 565 g och 84 cm

Sen handlade vi en sväng... o genast i affären började stumpan be om "oklaaa" när vi kryssade runt bland pensionärerna... fredagar hämtas ju hela kommuns pensionärer runt om i byarna upp med buss för en "handligstur" o just då lyckas vi också hamna på Konsum för att armbåga oss runt bland korvar o mjölkpaket!
Jag frågade om hon ville ha godis? "mmmm" huckrade hon lite dramatiskt! ;-)
Och, hon fick en påse "karra" o tre pixi-böcker, det var hon verkligen värd! =D

Nå, den blev det en sväng till Svartbyn o "barnbarnen"...
dom har hunnit bli åtta veckor o vuxit så det knakat! Såååå söta såååå!
Tur också att det inte bara är svarta katter... dom är så svåra att få kort på, eller svåra... omöjliga i det dassiga ljuset som råder mitt på dan! Svarta katter syns inte på kort!
Men, den här gör det! - - - >

Och... peppar peppar!
Ingen spysjuka... än!!!
Vare sig stora eller små... men, jag kan lugnt lova... det är en familj som är trötta!
Ingen längre gonatt-saga lär behövas ikväll inte!
Få se om vi lyckas hålla oss hyfsat vakna till Lets Dance!!!

Kommentarer
Postat av: Mariana

....det var ett efterlängtat besök kan jag säga :-)))

Räkna med ett "retur"besök inom snar framtid...

Kram/ Marris

2009-01-09 @ 17:21:43
Postat av: Catherine

Det är lika efterlängtat!!! =D

Kom snart!

Kram!!

2009-01-09 @ 19:30:01
Postat av: Katinka

Åhh, hoppas du slipper kräksjuka ja. Inte det roligaste så här efter jul och nyår. Min systers familj hade det för ett par veckor sedan, men som tur har jag inte fått det. Än.

2009-01-10 @ 11:20:16
URL: http://presentabel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0