Brrr...

Sablar så kallt på nätterna det är!
Plusgraderna i köket på morron hade orkat upp (eller sjunkit) till lite drygt 14...
FJORTON komma nånting visade innetermometern!
Nå, vi har ju dragit ner "shunten" på pannan... det går ju att höja den... och, ett par vedpinnar i kaminen på morron så stiger kvicksilvret drastiskt o så mitt i allt värmer ju solen så det är ingen större fara! Men, det är just grejen att se, 14 grader! Brrrrr!

Men, jag klagar inte!!! Nej, nej, nej... det är bara fantastiskt bra att det är så här kallt på nätterna (ner mot -30 har vi haft) för då har vi ju kvar snön!!! =D

Trollen vaknade på soffan igår på kvällskvisten... efter åtta nångång...
Det var lite halvgnissligt med en supertrött Edvin, dom åt välling, borstade tänderna o då gjorde jag misstaget att sjunga "Mamma mu" till/med dem!!! Herre jösses vilken vansinnes-reaktion från Edvin!!! Han blev så upprörd, antingen över min sångförmåga eller själva ramsan "Mamma mu, är det du... muuuuu" att han inte kunde pinka!!! Han bara stod o skakade o skrek... så, aldrig nånsin mer ska jag sjunga Mamma mu!!!
Snacka om att orsaka traumatiska barndomsminnen!!!

Jag trodde ju att de skulle gilla Mamma Mu!!!
Jag lånade ju "Mamma Mu bygger en koja" på biblioteket så den tog stumpan under armen när vi gick upp... båda ville höra sagan, halvvägs in i boken börjar Edith huckrande protestera: "Nej! Rädd!!!" och Edvin ser helt förstörd ut han också! Rödflammig i ansiktet, med halvpanik i blicken ligger han o stirrar på mig... Vad är det med Mamma MU???

Okej, själv har jag aldrig nånsin gillat Mamma Mu! Men, alla andra ungar har ju gillat så jag har helt sonika accepterat att jag har lite annorlunda smak (gillade ju "Vilse i pannkakan!") men, nu är det bara att konstatera, trollen gillar inte heller Mamma mu! =S
Enkelt beslut.... inga mera töntiga kor o kråkor i detta hus!

Då är det ju bara den där jönsiga svampen... Svampbob Fyrkant!
Va??? HUR kan man tycka att det är ett bra barnprogram??? Jag fattar inte... men, både Edvin o Edith gillar.. och pappan! Yäck! Det är väl bara att gilla läget...

Trollen... dom vaknade inte alltför tidigt på morron! =D
Halv sju har vi gått upp o det betraktar jag som sovmorgon... Men, det har varit lite turbulent på morron! Herrn har varit halvobstinat... på Edith hela tiden, slutklämmen var nån slags olycka/voltning med bobbycaren.... Edith satt på o körde, Edvin var bakom o mitt i allt låg allihop i en hög med hundarnas vattenskål under sig!!! Sjöblöta från topp till tå... bara att plocka fram nya kläder för givet hade de ju hunnit byta från de frukostskitiga pyjamaserna till nya, rena kläder!!!

Edvin ska hänga med pappan till Kalix idag, bilservice...
Kanske han stannar i Kypas... inte helt omöjligt! =)
Kan behövas en liten andhämtning för syskonkärleken!!! ;-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja nog stanna han i Kypas alltid, :D

Och ute på långpromenad har han också varit, han så med väldig klok röst; Ja, vi kan gå och hälsa på någon, kanske Ova eller Greta är hemma.

Så vi gick, men ingen var då hemma nånstans :) så då tog vi en lite, ja, omväg/genväg genom sogen med lilla sparken =) sen har han fått äta smörgåstårta gjord i morse :D och nu busar han med Markus. kram på er

2009-03-27 @ 16:21:03
Postat av: Faster Emma

Nalle Puh eller Bamse ska det vara:D Bästa barnprogrammen/böckerna nånsin, och disney dags:D

2009-03-27 @ 16:48:25
Postat av: Faster Anna

Eller Åsa-Nisse ;)

2009-03-27 @ 17:54:46
Postat av: Faster Emma

JAAAAAAAA:) Åsa-Nisse är lätt bäst av alla! Måste nog se den när jag kommer hem i påsk:)

2009-03-27 @ 19:28:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0