Det var saften i soffan...

... som fick mig att börja "Blogga"!
En slags dagbok över allt som man annars glömmer bort!!
Vi har ju haft prominent dambesök här! Proud skulle ju bilda familj med vår stiliga hankatt Armani, nu tyckte ju inte hon så värst mycket om honom (hon slutade att löpa!) eller så var det odågan Ask som var det störande elementet men hur som helst så skulle hon åka hem idag! Jag lockar fram henne från under soffan o känner hur kladdig hon är! * Ihhh* Hon har pinkat!!! Under soffan... trodde jag! Hmmm... det luktade HALLONSAFT! Spåren i soffan var kladdiga o tillhörde misstänkt en leksakstraktor... som var full med kladdig saft! Edvin, den arme skurken hade fått tag på en flaska BOBs hallonsaft, med en fjärdedel kvar i flaskan! Vad kan man inte göra med en saftflaska o en plasttraktor!!! Fråga Proud... hon vet i alla fall hur det ser ut under en soffa som badat i saft!!! Behöver jag tillägga att jag skurade soffa i drygt två timmar? Nå väl... den behövde få sig en omgång o nu fick jag ju användning för specialmedlet jag köpte i april! Fast jag hade ju tänkt använda dom timmarna till att sy julgardiner... suck, pust, stön!
Julgardiner blev det också! Har ganska nyss blivit klar med dom... tog sin lilla tid eftersom fröken Edith tyckte att hon skulle vara uppe, i famnen, sova i vagnen, äta, rapa, titta på tv, sova.... SAMTIDIGT o gnälla lite mellan varven (så fort jag släppte uppmärksamheten på henne för att koncentrera mig på jultomtetyget!) så, det tog ju sin tid att sy... men, rätt fint blev det ändå... jag som inte kan sy! =)
Och dom små monstren... ja, dom kan ju emellanåt vara rätt söta o rara!!! När dom sover!!! SAMTIDIGT! 
God natt!
Ibland är dom så rara o snälla... samtidigt!

Kommentarer
Postat av: Anna

HEJ!
Du kan väl visst sy, dina blå ormgardiner blev ju hur bra som helst! ;) Ha bättre självförtroende vad gäller syande så går allt mycket bättre ;)

Suck, ja se vad små barn kan hitta på :) Jag satt och log genom hela episoden med saft- traktorn. Men jag kan förstå att det inte är så roligt att måsta skura soffan...

Glad första december!

2007-12-01 @ 08:52:50
Postat av: Marris

Det här blir spännande att följa :-)))
Mera! Mera!

2007-12-01 @ 09:57:45
Postat av: Catherine

ohhh!!!
Vad kul att få kommentarer!
=)

2007-12-01 @ 13:20:22
Postat av: Farmor o farfar

Hej!
Här kommer vi att få följa våra barnbarns hyss, och det kommer att bli mååånga inlägg. Alltså det här med rosa bubbelgum, det har nog börjat tidigare då Anders hade rosa skjorta eller hur!

2007-12-01 @ 20:57:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0